مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: سال گذشته 19 میلیارد و300 میلیون ریال صدقه و نذورات از سوی مردم و مشترکان صندوق های کمیته امداد جمع آوری شد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری با 19 درصد افزایش به رقم 23 میلیارد ریال برسد.
کد خبر: ۴۴۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 20 June 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ضیا رضایی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از نیکوکاران و خیرین استان ایلام اظهار کرد: 82 هزار و هشت مشترک فعال صندوق های صدقات کمیته امداد با ضریب نفوذ مشارکت 52 درصدی که بالاتر از میانگین کشوری است، در استان ایلام وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه جمع آوری و سپس شمارش صدقات و نذورات کاری هزینه بر و زمان بر است رویکرد جدید کمیته امداد حرکت به سمت روش های نوین الکترنیکی و هوشمند کمک به نیازمندان است.
 
رضایی اضافه کرد: میانگین ماهیانه کمک های مردمی به کمیته امداد از طریق صندوق های صدقات یک هزار و 600 میلیون ریال است که بین نیازمندان بنا به شرایط مالی و نیازشان تقسیم می شود و این نهاد با شناسایی یک هزار خانوار تحت حمایت با فقر مالی بسیار شدید کمک از این خانوارها را در اولویت قرار داده است.
 
وی در خصوص میزان جذب مشارکت های مردمی کمیته امداد یادآوری کرد: 250 میلیارد ریال کمک های مردمی و خیرین سال گذشته درایلام جمع آوری شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: 17 هزار و 267 نفر خیر نیکوکار در قالب طرح های حمایت از ایتام و محسنین از خانواده های بی بضاعت و ایتام استان ایلام حمایت می کنند .
 
وی توضیح داد: تعداد حامیان ایتام 14 هزار و 457 نفر هستند که 70 درصد این حامیان را خیرین غیربومی و غیرساکن در استان ایلام تشکیل داده اند و و 2 هزار و 711 نفر نیز به عنوان حامی در طرح محسنین استان ایلام مشارکت دارند.
 
وی افزود: سال گذشته با تلاش و رایزنی های مسئولان کمیته امداد یک هزار و 173 نفر حامی جذب استان شدند و در مجموع 78 میلیارد و 333 میلیون ریال کمک از سوی این افراد به خانواده های نیازمند و ایتام پرداخت شد.
 
وی تاکید کرد: خیرین گره گشای مشکلات محرومان و همراه و همیار آنان هستند و باید از توان و ظرفیت این اقشار در راستای توانمندسازی و کاهش یا رفع معضل فقر گام برداشت./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار