رئیس جهاد دانشگاهی سمنان:
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در نظام آموزش عالی این استان گفت: ظرفیت‌های آموزش عالی سمنان باید برای توسعه منطقه‌ای استفاده شود.
کد خبر: ۴۴۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 20 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در آیین تجلیل از مدرسان برتر مؤسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان افزود: باید نگاه خودباوری و خودکفایی منطقه‌ای به‌ نظام آموزش عالی در استان سمنان تقویت شود؛ چراکه نظام آموزش عالی استان سمنان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خودباوری علمی در هر حوزه‌ای، به استقلال علمی منجر می‌شود، اضافه کرد: نظام آموزش عالی استان که از نگاه علمی بسیار ارزشمند و تخصص بالایی برخوردار است، باید این نگاه خودباوری و نگاه به ظرفیت‌های درونی در استان سمنان تقویت شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: باید در نظام آموزش عالی استان سمنان به خودباوری منطقه‌ای برسیم و ظرفیت بومی و ساختار بومی آموزش عالی در توسعه منطقه‌ای استفاده شود.

رهایی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در نظام آموزش عالی استان سمنان وجود دارد، می‌توان در اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی از نگاه علمی و تخصص نظام آموزشی فعال در استان سمنان کمک گرفت؛ بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای پژوهشی و تحقیقاتی در استان سمنان هستند که می‌توانند در این زمینه فعالیت و مشارکت داشته باشند.

وی همچنین از سه بحران، کویر، کمبود آب و کمبود جمعیت به‌عنوان چالش‌های اصلی استان سمنان نام برد و گفت: برای حل این چالش‌ها و بحران‌ها باید از نظام آموزش عالی استان سمنان کمک بگیریم و این امر قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: آموزش عالی استان سمنان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، علمی و تحقیقاتی باید در امر تصمیم‌گیری برای استان مشارکت داده شوند و از ظرفیت موجود در داخل استان استفاده شود.

بالغ‌بر 150 مدرس در مؤسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان در حال تدریس هستند و در مراسمی از مدرسان برتر در این مرکز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار