کارشناس ارشد مسائل سیاسی:
کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: وام‌گیری از سند آموزشی و شیوه تعلیم غربی برای دولت و ملت بزرگ ایران ننگ است و مسؤولان امر باید توقف سند ۲۰۳۰ را به طور کتبی و رسمی اعلام کنند.
کد خبر: ۴۴۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 19 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی سعدالدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره لغو اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور، اجرای این سند را در حوزه آموزشی کشور رد کرد.

وی با بیان اینکه دولتی‌ها با هشدار مقام معظم رهبری اجرای سند ۲۰۳۰ را متوقف کردند، افزود: متوقف کردن کار کفایت نمی‌کند، بلکه باید به طور کتبی و رسمی آن را رد کنند؛ چراکه ما نیازی به این‌گونه اسناد نداریم.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تصریح کرد: قدرت‌های استکباری برای زمینه‌سازی تسلط بر فرهنگ کشورها چنین سندهایی را تعریف می‌کنند و سند ۲۰۳۰ همچون بذری برای آن‌هاست که انتظار محصولش را در آینده دارند.

سعدالدین با تأکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ برای تخریب بنیان‌های اعتقادی جوامع دینی تهیه‌ شده، ازجمله مفاد آن را آزادی مذهب بیان کرد و گفت: غربی‌ها مذهب را به خواست خودشان تفسیر می‌کنند؛ آن‌ها بهاییت و وهابیت را مذهب می‌دانند و اندیشه‌های گوناگون خرافی را به‌عنوان مذهب تعریف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها برای تضعیف بنیان فرهنگ‌های اصیل مانند تمدن ایرانی چنین شیوه‌ای را پیش کشیده‌اند، تصریح کرد: آموزش همجنس‌بازی در بعضی از بندهای این سند آمده است که تخریب اخلاق و بنیان خانواده را در پی خواهد داشت.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه با این سند دنبال یکسان‌سازی فرهنگ عمومی است، اضافه کرد: غربی‌ها این سیاست را با گرایش فرهنگ غربی و آمریکایی در دستور کار دارند؛ ایران اسلامی سابقه تمدنی حداقل شش‌ هزار ساله و پیشینه دانش برجسته دنیا را در کارنامه دارد.

سعدالدین با تأکید بر اینکه برای ایران اسلامی با این پیشینه غنی عیب و ننگ است که سند آموزشی و شیوه تعلیم و تربیت خود را از غرب وام بگیرد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با استفاده از سوابق درخشان پیشینیان خود برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سند بالادستی تحول آموزشی در داخل کشور تعریف شده است، اظهار کرد: این سند به دولت و وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده؛ ولی متأسفانه برای اجرای آن اقدامی نکردند و سند 2030 را برای اجرا در دست اقدام گذاشته بودند.

برچسب ها: سند 2030 ، رئیس جمهور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار