معاون ستاد امربه‌معروف سمنان خبر داد
معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان از اجرای طرح پویش مردمی «بگوییم و برویم» در این استان خبر داد و گفت: طرح تذکر لسانی با شرکت ۲۰۵ گروه هم‌زمان با ماه رمضان در استان اجرا شد.
کد خبر: ۴۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 17 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،محمدرضا سوقندی اظهار کرد: طرح پویش مردمی با عنوان «بگوییم و برویم» با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری اجرا شده است.

وی افزود: این طرح با حضور بیش از2 هزار نفر در هشت شهرستان سمنان با هدف فرهنگ‌سازی فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا شده است.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی و مردمی دانست و گفت: گفتن و رفتن وظیفه‌ای همگانی است و برای اجرای طرح تذکر لسانی گروه‌های مردمی در قالب طرحطلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر در استان سمنان شکل گرفته و فعال شده است.

سوقندی مهم‌ترین مشکل در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را ناشناخته ماندن آن دانست و گفت: این ناشناخته ماندن نیز ناشی از عملکرد سال‌های اولیه در اجرای این فریضهبوده است و باید با فرهنگ‌سازیبه جایگاه واقعی خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه این دو فریضهدشمنانی دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که با اصلاح شدن، خدایی شدن و معنوی شدن انسان‌ها مخالفت دارند، دشمنان امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

معاون ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر مسؤولیتی همگانی است، بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تهمت زدن و انگ زدن نیست و اگر این فریضهبه‌طور صحیح اجرایی و همگانی شود، فساد به وجود نمی‌آید.

سوقندی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر بالاترین ساختار برای مطالبه‌گری در جامعه است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر بالاترین نوع نظارت در جامعه اسلامی است.

سوقندی خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر مدیریت افکار عمومی و بسیج اجتماعی برای سلامت جامعه و سرمایه اجتماعی است و باید به نحو صحیح اطلاع‌رسانی و در جامعه همگانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار