ابوذر مرادی : جغرافی دانان در زمان جنگ بیش از زمان صلح به کشور خود خدمت می کنند و کتاب حاضر می تواند پاسخگوی بیشتر نیازهای جغرافیایی نیروهای مسلح در زمان جنگ و صلح باشد.
کد خبر: ۴۴۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 15 June 2017
استان کهگیلویه و بویراحمد در عین اینکه به عنوان یکی از محروم ترین استان های کشور محسوب می شود ، همواره از استعدادهای درخشانی برخوردار بوده که توانسته اند به مدارج بالای علمی و پژوهشگری دست یابند.
ابوذر مرادی از شهرستان بهمئی یکی از این نخبگان است که با وجود سن کم توانسته است در حوزه پژوهش و تالیف کتاب ، پیشرفت های خوبی داشته باشد و عنوان یکی از جوانترین های پژوهش در کشور را برای خود کسب کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پژوهشگر جوان بهمئی توانست کتاب " جغرافیا و مدیریت علمیات نظامی" خود را به چاپ برساند.
ابوذر مرادی دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه شهید چمران اهواز بوده که هم اکنون با بیست و پنج سال سن از جوان ترین پژوهشگران کشور از شهرستان بهمئی است.
 
چاپ کتاب یکی از جوان ترین پژوهشگران کشور و استان/خدمت پژوهشی جوان بهمئی به اقتدار ایران + تصویر 
 
مرادی دارای پنج مقاله علمی - پژوهشی ، هشت مقاله سمیناری و دو مقاله بین المللی با موضوعات برنامه ریزی شهری ، مدیریت گردشگری و پدافند غیرعامل و همچنین ایشان دارای کتابی ترجمه شده باعنوان "هنر جنگ سون تزو" است که نخستین ترجمه تحلیلی این کتاب در کشور می باشد و بزودی توسط انتشارات نگاره نو چاپ می شود.
وی در گفت گو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی ، به بیان کاربردهای کتاب جغرافیا و مدیریت عملیات نظامی بعنوان نخستین کتاب کاربردی علوم جغرافیایی با رویکرد نظامی و مدیریت عملیات نظامی پرداخته است.
پژوهشگر جوان کهگیلویه و بویراحمدی گفت : این کتاب در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا و انتشارات دافوس چاپ شده است و دارای چهار فصل بوده که هرکدام به بیان برخی از مهمترین کاربردهای علوم جغرافیایی، فناوری های جغرافیایی، محیط جغرافیایی و جغرافی دانان در مدیریت علمیات نظامی می پردازد.
وی در ادامه افزود : این کتاب مشتمل بر چهار فصل بوده است که فصل اول مفاهیم جنگ و دفاع را مورد بحث قرار داده است. فصل دوم محیط جغرافیایی و تاثیرات شرایط محیطی را بر هدایت انواع عملیات و جنگ های نوین مورد بررسی قرار می دهد. فصل سوم به کاربرد دانش سنجش از دور و سیستم های راداری و موقعیت یابی در عملیات زمینی، دریایی، هوایی و جنگ های اینده و جاسوسی نظامی می پردازد. و فصل چهارم به بیان مهترین توانایی های سیستم اطلاعات جغرافیایی با رویکرد نظامی از جمله نقشه های نظامی و ... و فرماندهی و کنترل می پردازد.
به گفته این نویسنده ، جغرافی دانان در زمان جنگ بیش از زمان صلح به کشور خود خدمت می کنند و کتاب حاضر می تواند پاسخگوی بیشتر نیازهای جغرافیایی نیروهای مسلح در زمان جنگ و صلح باشد.
گزارش خبر : امین روانان
 
چاپ کتاب یکی از جوان ترین پژوهشگران کشور و استان/خدمت پژوهشی جوان بهمئی به اقتدار ایران + تصویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پسران ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
احسنت بر پسر ایران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار