فرم ناخن و همچنین رنگ بندی و طراحی مناسب ناخن متناسب با فرم دست و بدن تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی بانوان دارد . البته در صورتی که تمامی نکات اصولی و هنری و بهداشتی در حبن فرایند کاشت و طراحی ناخن صورت پذیرد.
کد خبر: ۴۴۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 15 June 2017
به گزارش تابناک : فرم ناخن و همچنین رنگ بندی و طراحی مناسب ناخن  متناسب با فرم دست و بدن  تاثیر بسیار شگرفی در زیبایی بانوان دارد . البته در صورتی که تمامی نکات اصولی و هنری و بهداشتی در حبن فرایند کاشت و طراحی ناخن صورت پذیرد.

((همه دوست دارند دست‌هایی زیبا داشته باشند و بدون شک ناخن‌ها بیشترین سهم را در این زیبایی دارند.))
ناخن‌ها نشان‌دهنده عادات شخصی و بهداشتی افرادند. معمولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به ظاهر و زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند و پول و زمان زیادی را صرف نگهداری و زیبا کردن ناخن هایشان می‌کنند، اما صرف‌نظر از زیبایی ظاهر، ناخن‌ها عملکردهای بسیار مهمی دارند و اغلب وضعیت بهداشت عمومی ما را بازگو می‌کنند.

ناخن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است؛

▪ صفحه ناخن: قسمت قابل مشاهده ناخن روی انگشتان دست و پا؛

▪ بستر ناخن: پوست قرار گرفته در زیر صفحه ناخن؛

▪ ماتریکس: قسمت زیر کوتیکول که زیر پوست مخفی شده و ناخن از آنجا رشد می‌کند؛

▪ لانولا: قسمتی از ماتریکس که سفید رنگ و شبیه هلال ماه است و در ریشه ناخن قرار گرفته و معمولاٌ در انگشت شست واضح‌تر است؛

▪ کوتیکول: پوست نازک ریشه ناخن که روی ناخن را می‌پوشاند؛

▪ چین‌های ناخن: چین‌ها و فرو رفتگی‌های پوست که ناخن را در بر گرفته و در ۳ طرف آن را حمایت می‌کنند.

ناخن‌ها توسط سلول های زنده پوست انگشتان ساخته می‌شوند و اساسا از کراتین ساخته شده‌اند که یک پروتئین سخت است که در پوست و مو یافت می‌شود.

همچنین رشد ناخن‌ها در تابستان سریع‌تر از زمستان است. ناخن‌های دست غالب (راست و چپ) سریعتر رشد می‌کنند و سرعت رشد ناخن در مردان بیش از زنان است. البته این موضوع احتمالا در حاملگی و سنین بالا صادق نیست.

سرعت متوسط رشد ناخن حدود ۱/۰ میلیمتر در روز است که البته به سن، موقع سال، میزان فعالیت و توارث ارتباط دارد.

 


منبع : ساعت 24
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار