نماینده مردم قزوین در مجلس:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح انتقال آب کشاورزی، ذخیره‌سازی منابع آبی کشاورزی، تغییر الگویی کشت محصولات در مزارع و توسعه مکانیزاسیون از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب در مزارع کشاورزی است.
کد خبر: ۴۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 06 June 2015
به گزارش تابناک از قزوین، داوود محمدی در نخستین مجمع نمایندگان استان در مجلس و روسای جهاد کشاورزی استان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت:  یکی از راه‌حل‌های مهم در زمینه  برون‌رفت از بحران کم‌آبی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

وی بیان کرد: استان قزوین به سبب موقعیت استراتژیک در کشاورزی و مجاورت به پایتخت، از ظرفیت خوبی در زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی در استان و کمک به بودجه ملی برخوردار است که باید در این زمینه همه مدیران و مسئولان مربوط با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشت قزوین موقعیت بسیار مطلوبی در زمینه کشاورزی دارد که متاسفانه در چند سال اخیر به سبب بی‌توجهی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی نسبت به این دشت کم‌لطفی و کم‌توجهی صورت گرفته است که باید در زمینه تقویت این سفره‌های آب زیرزمینی اقدام شود.

محمدی با اشاره به اهمیت توجه به روش‌های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی استان خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و نصب کنتورهای هوشمند در مزارع کشاورزی یکی از اقدامات مطلوب مدیران جهاد کشاورزی است که کشاورزان نیز باید همکاری و مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار