کد خبر: ۴۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 12 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛دبیر کارگروه اشتغال استان یزد اعلام کرد: طرح «کاج»، طرحی برای افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری جوانان، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار و رفع مشکل جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی است.

«محمدحسین ریاحی» با اشاره به طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) به عنوان برنامه ویژه اشتغال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: این طرح شامل سه بخش طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و مشوق‌های بیمه کارفرمایی است.

وی در تشریح پیش‌نویس طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: این طرح، گروه سنی 23 تا 32 سال را در بر می‌گیرد که طول دوره کارورزی چهار تا شش ماه بوده و در مدت دوره کارورزی، کارورز تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می‌گیرد .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: واحدهای پذیرنده نیز به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شده می‌توانند نسبت به پذیرش یک نفر کارورز و واحدهای دارای مجوز فعالیت از وزارت جهادکشاورزی هم به ازای هر دو نفر شاغل بیمه شده، یک نفر کارورز پذیرش کنند .

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه کارورزی به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام به عنوان کارورز یا واحد پذیرنده اقدام کنند .

دبیر کارگروه اشتغال استان در ادامه با اشاره به ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه به منظور ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان، گفت: بر همین اساس در قالب طرح مشوق‌های بیمه‌ی کارفرمایی، کارفرمایانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی که دوره کارورزی را سپری کرده‌اند را جذب کنند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال معاف خواهند بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار