معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صنعتگران صنایع دستی استان اردبیل، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تهران از ۲۰ تا ۲۵ خرداد ماه حضور می‌یابند.
کد خبر: ۴۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 06 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی صبح امروز در جلسه هماهنگی حضور صنعتگران اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تهران اظهار داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی ایران که همه ساله به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از 20 تا 25 خردادماه توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در محل دائمی نمایشگاه‌ای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، در قالب 8 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بین‌المللی، رشته‌های بومی و سنتی صنایع دستی استان همچون انواع ورنی‌های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم، مسند، جاجیم و سایر تولیدات صنایع دستی از جمله تولیدات و محصولات مختلف چرمی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فرآوری شده و زیورآلات سنتی، منبت معرق و احجام چوبی در معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

عبداللهی با اشاره به شناسایی بیش از 50 رشته از رشته‌های صنایع دستی اعم از بومی و سنتی در استان اردبیل گفت: این رشته‌های صنایع دستی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: بیشترین حجم تولید صنایع دستی این استان را بافته‌های داری از جمله ورنی‌های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم و مسند به خود اختصاص می‌دهد و بیشترین حجم صادرات صنایع دستی مربوط به این تولیدات است.

وی بیان کرد: با توجه به تنوع تولید محصولات صنایع دستی در استان اردبیل تاکنون تعداد 14 نشان ملی در رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، مسند، ورنی‌های پشمی و ابریشمی، خراطی چوب، منبت چوب، ساز سنتی، نقش‌اندازی ضربی روی چرم و ملیله‌سازی توسط هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی دریافت شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار