مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور از اهداء 20 هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند در سطح کشور توسط خیران مسکن‌ساز خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵ 11 June 2017
کیومرث سلگی  مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در اولین همایش خیرین مسکن ساز استان لرستان با حضور مسئولین استانی، نماینده ولی فقیه در استان و خیرین مسکن ساز برگزار شد؛ اظهار کرد: توقعی که در حوزه مدرسه و بهداشت و کارهای مشابه داریم نباید در حوزه مسکن داشته باشیم چرا که مسکن به عنوان یک کالای گران قیمت و به عنوان کالایی که نیازمند حمایت­ها و منابع متعدد است از حساسیت به خصوصی برخوردار است.

وی ادامه داد: خدمات و مراکزی که عام‌المنفعه هستند مانند مدارس و مسجد دارای متولی عمومی بوده و سالیان سال قدمت دارند و مردم و دانش آموختگان از آن بهره می­برند اما مسکن پس از بهره‌برداری چند سال دیگر نیازمند تعمیر و یا ساخت و ساز مجدد است از این رو بایستی همواره به مقوله مسکن به عنوان مسئله ای خاص توجه کرد.

 مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در خصوص فعالیت­های انجمن خیرین مسکن ساز در سطح کشور گفت: انجمن خیرین که در 120 شهرستان در سطح کشور و با  یک ترکیبی حدود 1500 نفر به صورت افتخاری فعالیت می کند توانسته است 30  هزار واحد مسکن عملیاتی شده که 20 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده را به کمک خیرین مسکن ساز به خانواده‌ها اهدا کند.

سلگی تصریح کرد: با تفاهم­‌نامه‌ای که با کمیته امداد خمینی(ره) منعقد شده 11 هزار و 500 خانواده دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش انجمن خیرین مسکن‌ساز هستند.

 وی با اشاره به اینکه طرح اهدای مسکن به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول یک برنامه 5 ساله است افزود: در طرح مسکن معلولین 4500 واحد عملیاتی شده که 1500 واحد آن روزهای اینده افتتاح می‌شود.

سلگی خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن نیازمند یک تنوع بخشی در سطح ملی و استانی هستیم به جهت اینکه نوع نگاه به مسکن باید تغییر کند؛ نباید کل توان را بر روی احداث گذاشت و در زمینه تعمیرات و کمک به رهن واحدها به خانواده‌­های نیازمند اقداماتی باید انجام گیرد.

وی در خصوص کارهای جاری انجمن تصریح کرد: 20 هزار واحد مسکن  از 30 هزار واحد در سراسر کشور به اتمام رسیده که انتظار می‌رود 5000 واحد دیگر آن تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد و مابقی تا پایان سال 97 به اتمام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار