مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: روستائیان و عشایر تا پایان خردادماه فرصت دارند بدون محدودیت سنی در صندوق بیمه اجتماعی عضو شوند و پس از مدت مذکور عضویت در این صندوق تا سن 50 سالگی پذیرفته می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 08 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،سجاد طاهری ، اظهار داشت:‌ حدود سه سال از تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد عشایران و روستائیان در مجلس می‌گذرد که سرانجام با تایید شورای نگهبان از خرداد‌ماه اجرایی شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: حداکثر مهلت قانونی برای عضویت افرادی که تاکنون نتوانسته‌اند زیرپوشش قرار گیرند تا 31 خرداد‌ماه سال‌جاری است.

وی سن عضویت کشاورزان، روستائیان و عشایران زن و مرد را 50 سال عنوان و بیان کرد: قانون بازنشستگی پیش از موعد روستائیان وعشایران طی پنج سال آینده ادامه دارد.

طاهری در توضیح مشمولان سال نخست، یادآور شد: کسانی که در سال نخست دارای 10 سال سابقه پرداخت و 70 سال سن دارند مشمول این قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشمولان سال دوم شامل کسانی است که دارای یازده سال سابقه و 69 سال سن است، متذکر شد: کسانی که در سال سوم دارای 12 سال سابقه و 68 سال سن هستند مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌شوند.

به گفته این مسؤول، کسانی که در سال سوم دارای 12 سال سابقه و 68 سال سن و در سال چهارم دارای 13 سال سابقه و 67 سال سن و همچنین در سال پنجم دارای 14 سال سابقه و66 سال سن مشمول این قانون هستند.

طاهری شرط اصلی بهره‌مندی کشاورزان، روستائیان و عشایر از قانون طرح بیمه بازنشستگی پیش از موعد را صندوق بیمه اجتماعی را پرداختی به نسبت سنوات بیمه‌پردازی متقاضیان دانست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 66 هزار کشاورز روستایی وعشایر زیرپوشش این صندوق هستند، گفت: پنج هزار خانوار از روستائیان و عشایر استان مشمول قانون بیمه بازنشستگی پیش از موعد مقرر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار