مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به بهره‌مندی ۱۰ روستای مهدی‌شهر از روحانیان مستقر و طرح هجرت گفت: این شهرستان چهارخانه عالم دارد.
کد خبر: ۴۳۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸ 07 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان،حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار خود با فرماندار مهدی‌شهر در دفتر وی، ضمن تأکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بیان کرد: امروز اگر می‌خواهیم ترویج سبک زندگی دینی و قرآنی داشته باشیم، باید مردم را به سمت مساجد، خانه‌های قرآنی، امور فرهنگی و ... سوق دهیم و یکی از راه‌های آن استقرار روحانی در روستاها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه چهار خانه عالم روستایی در مهدی‌شهر وجود دارد که در صورت تأمین اعتبار مناسب می‌توان برای احداث چهار خانه عالم دیگر نیز اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت ترویج و اشاعه سبک زندگی قرآنی برابر تهاجم فرهنگی دشمنان افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده اعتبارات لازم برای احداث خانه عالم روستایی را جذب کنیم وشاهد استقرار روحانی در هشت روستای این شهرستان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث در اشاعه سبک زندگی مقوله تبلیغ است که باید به‌خوبی از آن بهره جست، گفت: ۳۲ روحانی در مهدی‌شهر حضور دارند که همگی آن‌ها در سامانه ثبت اطلاعات تبلیغی موسوم به سجام ثبت‌نام کرده‌اند و این امر به‌عنوان نخستین شهرستان استان سمنان نشان از حضور در صحنه مبلغان مهدی‌شهری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی و مذهبی مهدی‌شهر، از حضور شش روحانی مستقر و چهار روحانی طرح هجرت در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها در راستای ترویج تعالیم الهی بهره کافی را برد.

شکری با بیان اینکه دو روستای دیگر مهدی‌شهر نیازمند استقرار روحانی است و این مهم در صورت تأمین اعتبار لازم محقق خواهد شد، بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب مهدی‌شهر عشایر هستند که قطعاً در بسیاری برنامه‌های فرهنگی پیشگام مسؤولان حرکت می‌کنند و اداره کل تبلیغات اسلامی در رابطه با این قشر نیز طی سال جاری برنامه‌های شاخصی را تدارک خواهد دید.

وی افزود: دیگر ظرفیت عظیم مهدی‌شهر که می‌توان از آن در راستای ترویج دین مبین اسلام نیز استفاده کرد، گردشگرپذیری آن است که با وجود مسافران فراوانی که مقصدشان این شهرستان محسوب می‌شود، می‌توان کارهای فرهنگی فراوانی را صورت داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار