تابناک تهران - نگاهی به آنچه در این مدت در شهرها و دانشگاه های مختلف اتفاق افتاده است . روشن می کند که علاوه بر موارد خبرساز همچون سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی ، علی مطهری ، فائزه هاشمی ، حسین مرعشی ، حسن یونسی ، الهه کولایی و ... سخنرانی های دیگری نیز در دقیقه نود لغو شده است و در این میان شهرهایی مانند شیراز ، اصفهان ، مشهد و ورامین رکورد دار بودند.
کد خبر: ۴۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 06 June 2015
لغو سخنرانی های مجوز دار هم ماجرایی شده است. ماجرایی که اگر دولت یازدهم صحیح و به موقع آن را مدیریت نکند می تواند دردسر ساز باشد. حساسیت های ایجاد شده در این خصوص با توجه به این که آزادی بیان و باز بودن تریبون ها به خصوص در دانشگاه ها یک مطالبه مردمی است و دولت اعتدال گرا وعده های قابل توجهی در این خصوص داده بود ، کاملا طبیعی است.  حالا که با گذشت نزدیک به دو سال از فعالیت دولت یازدهم شاهد هستیم که تغییری در وضعیت پیشین ایجاد نشده ، سرگلایه ها باز شده است و برخی همچون علی مطهری ، نماینده تهران وزیر کشور را تهدید به استیضاح می کنند. 

این که هواداران دولت اینچنین به صف منتقدان بپیوندند اتفاق خوبی نیست و باید فکری برای آن کرد. روشن است که برای جلوگیری از ادامه این روند باید آن را ریشه یابی کرد و دانست که چه کسانی در مسیر برگزاری سخنرانی ها و همایش ها سنگ اندازی می کنند.

نگاهی به آنچه در این مدت در شهرها و دانشگاه های مختلف اتفاق افتاده است . روشن می کند که علاوه بر موارد خبرساز همچون سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی ، علی مطهری ، فائزه هاشمی ، حسین مرعشی ، حسن یونسی ، الهه کولایی و ...  سخنرانی های دیگری نیز در دقیقه نود لغو شده است و در این میان شهرهایی مانند شیراز ، اصفهان ، مشهد و ورامین رکورد دار بودند.

یکی از اولین مراسم های لغو شده در دولت یازدهم سخنرانی صادق زیباکلام ، استاد دانشگاه تهران در شهر رضا بود. او یک بار دیگر نیز وقتی که به اتفاق داوود هرمیداس باوند به اصفهان رفته بود از سخنرانی در این شهر منع شد. 

او در گفت و گو با تابناک تهران در خصوص جزییات آن مراسم گفت : موضوع برنامه بررسی دستاوردهای مذاکرات هسته ایی بود و همان طور که گفتید قرار بود بنده و آقای باوند در آن حضور داشته باشیم. انجمن‌های اسلامی دانشجویان شهر اصفهان برگزارکننده جلسه بودند اما فشار نیروهای افراطی داخل و خارج دانشگاه موجب شد که هیئت نظارت دانشگاه اصفهان جلسه را لغو کند.

وی در رابطه با جلسه  لغو شده در شهر رضا نیز گفت : موضوع آن برنامه که چند ماه بعد از استقرار دولت یازدهم قرار بود برگزار شود ، انتخابات و آینده اصلاحات بود . آن جلسه را اصلاح طلبان و کسانی که در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی فعالیت کرده بودند ، برگزار می کردند اما با مخالفت هایی که از سوی برخی نهادها شد این مجوز لغو شد.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این که علت لغو مراسم چه چیزی عنوان شده بود ،گفت : مراسم را تحت این عنوان که شورای تامین شهرستان نگران بروز درگیری است ، لغو کردند.

زیباکلام ادامه داد : پرواز من به اصفهان بود ، عده ای از دوستان اصللاح طلب به استقبال آمده بودند که خودشان هم از لغو شدن سخنرانی بی اطلاع بودند. البته از خبر داشتیم که از دو روز قبل تلاش هایی برای لغو مراسم شده است. در مسیری که از اصفهان به شهررضا میرفتیم خبر لغو مراسم را دادند. 

به گفته وی دست کم دو یا سه مورد دیگر هم بوده که سخنرانی‌هایش در دقیقه نود از سوی هیات نظارت لغو شده است. 

این استاد دانشگاه بیان این که در مواردی نیز با بهانه آوردن مراسم را کنسل کردند ، گفت : چند مورد دیگر هم بود که قرار بود مناظره باشد و برنامه را با این بهانه که طرف مقابل نتوانسته در جلسه حاضر شود ، کنسل کردند . در مواردی هم که شرط صدور مجوز از سوی انجمن اسلامی وجود فردی از جناح راست در کنار من بود ، گفتند کسی را از آن جناح پیدا نکرده اند و برنامه منتفی می شود. در همه این موارد فشارهایی از سوی هیات نظر موجب شد که مسولان تسلیم شده و  برنامه لغو شود .


منبع: تابناک
برچسب ها: صادق‌زیباکلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار