پیش بینی وضعیت هوا؛
به گزارش تابناک سمنان، نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد از نخستین روز نیمه دوم خرداد ماه ۹۶، دمای هوای غالب شهرهای استان سمنان افرایش یافته و آسمان صاف خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، نگاهی به نقشه های هواشناسی همزمان با شانزدهمین روز خردادماه۹۶، نشان می دهد هیچ پدیده خاص جوی بر آسمان دیار قومس حاکم نخواهد بود و دمای هوا طی روزهای پایانی هفته جاری، افزایش نیز خواهد یافت.

وضعیت هوای سمنان

هم اکنون دمای استان سمنان به طور میانگین ۲۳درجه بالای صفر است که در گرمترین حالت طی روزهای آتی به ۳۸درجه بالای صفر نیز خواهد رسید که اوج این افزایش گرما در ساعات میانی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خواهد بود به این ترتیب دمای امروز سمنان که به ترتریب ۳۴ و ۲۳درجه بالای صفر در بیشینه و کمینه گزارش شده، به ۳۸ و ۳۰ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت.

وضعیت هوای شاهرود

وضعیت هوا در شاهرود نیز اینگونه است و هم اکنون دمای این شهر ۲۲درجه بالای صفر و بیشینه و کمینه دمای هوای آن طی ۲۴ساعت آتی به ترتیب ۳۲ و ۲۰ درجه عنوان می شود اما با افزایش دما طی روز پنج شنبه این میزان به ۳۷ و ۳۰افزایش می یابد که به نوبه خود تغییری چشم گیر است.

وضعیت هوای دامغان

دامغانی ها نیز روزهای گرمی را انتظار می کشند، دمای هوای کنونی این شهر ۲۴درجه بالای است و بیشینه و کمینه دمای هوا طی ۲۴ساعت آتی، ۳۴ و ۲۰ درجه بالای صفر عنوان می شود اما این وضعیت در روزهای آتی بین چهار تا هفت درجه افزایش خواهد داشت البته این وضعیت در دیباج کمتر نمود خواهد داشت و این شهر آخر هفته ای خنک تر همراه با ورزش باد را تجربه می کند.

وضعیت هوای میامی

وضعیت در میامی نیز مشابه است، بیشینه و کمینه دمای هوای میامی نیز ۳۳ و ۲۰ درجه بالای صفر گزارش شده و وزش باد تنها پدیده غالب این شرقی ترین شهرستان دیار قومس است اما وضعیت برای این شهر نیز تا روز جمعه تفاوت کرده و دمای هوا پنج درجه گرمتر می شود این وضعیت اما در رضوان و کالپوش متفاوت خواهد بود و این بخش ها خنک تر می شوند.

وضعیت هوای گرمسار و آرادان

گرمسار و آردان نیز وضعیتی همانگونه دارند، دمای هوای این دوشهر در صبح سه شنبه ۲۴ و۲۵ درجه بالای است که این وضعیت در بیشینه به ۳۰ درجه نیز خواهد رسید اما بیشینه هوای گرمسار و آردان در روز جمعه به ۲۵درجه بالای صفر نیز افزایش می یابد که نشان دهنده روزهای گرمی برای این دو شهرستان غرب نشین خواهد بود.

در مجموع باید گفت پدیده خاص هواشناسی در آخر هفته استان سمنان دیده نمی شود و تنها میامی، دامغان و شهمیرزاد هستند که وزش باد و آسمانی نیمه ابری را احتمالا تجربه می کند و در بقیه نقاط استان آفتاب درخشان در نیمه آسمان حضور خواهد داشت که این امر باعث افزایش چهار تا هشت درجه دمای هوا طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده می شود.

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار