ظرفیت زندان اردبیل تکمیل شد!
وضعیت زندان های بدون زندانی در هلند باعث شد دولت این کشور سال گذشته میلادی 240 زندانی را از نروژ وارد کند.
کد خبر: ۴۳۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 03 June 2017
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن، هلند قصد دارد 5 زندان این کشور را تا پایان تابستان آینده تعطیل کند. در سال 2013 نیز 19 زندان در هلند تعطیل شده بودند.

تعطیلی این 5 زندان باعث می شود نزدیک به 2000 نفر از کارکنان زندان ها بیکار شوند. براساس برنامه ریزی ها 700 نفر از آنها به دستگاه ها و ادارات دولتی منتقل خواهند شد.

یکی از زندان های هلند

روند تعطیلی زندان ها به دلیل روند کاهشی آمار بروز جرایم در هلند از سال 2004 تاکنون است.
وضعیت زندان های بدون زندانی در هلند باعث شد دولت این کشور سال گذشته میلادی 240 زندانی را از نروژ وارد کند.

واردات زندانی از نروژ تنها با هدف ادامه فعالیت زندان های هلند صورت گرفت.
وزیر دادگستری هلند نیز در پارلمان گفت: نگهداری زندان های خالی هزینه های زیادی برای دولت دارد.

دلایل مختلفی برای کاهش جرایم در هلند مطرح می شود از جمله اینکه قوانین انعطاف پذیر به ویژه در زمینه مصرف موادمخدر، تمرکز برنامه های بازگشت به جامعه زندانیان و استفاده بیش از پیش ابزارهای نظارتی الکترونیک.

در هلند 17 میلیون نفری، تعداد زندانیان 69 نفر برای هر 100 هزار نفر است. در آمریکا آمار زندانیان، به ازای هر 100 هزار نفر، 716 نفر است که بالاترین آمار زندانیان در جهان به شمار می رود.


 هلند: تعطیلی 5 زندان به دلیل کاهش زندانیان / واردات زندانی از نروژ
 
رتبه ایران از نظر تعداد زندانی در جهان 
 
به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه در کارگروه آموزشی نظارت و مراقبت الکترونیکی با اشاره به ضرورت اجرای طرح پایبندهای الکترونیکی گفت: از لحاظ جمعیت زندانیان، وضعیت خوبی نداریم و ۲۸۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر زندانی داریم که از نظر تعداد زندانی هشتم جهان هستیم.
 
 تکمیل ظرفیت زندان اردبیل
 
اخیراً حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: وضعیت جمعیتی زندان‌ها به حدی است که امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال در اتاق رأی بازها به جای ۵۷ نفر، ۲۵۰ نفر نگه داری می‌شوند و حتی از نمازخانه زندان به عنوان خوابگاه استفاده می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: در صورتی که زندان نتواند منجر به بازسازی شخصیتی و برگرداندن فرد به جامعه منجر شود، کارکرد تربیتی ندارد و با این وجود وضعیت فعلی موجب شده در اجرای برنامه‌های فرهنگی محدودیت وجود داشته باشد.

قاصدی خواستار بازدید از زندان اردبیل توسط مسئولان استانی شد و گفت: انتظار داریم مسئولان برای حل و فصل مشکلات زندان چاره‌اندیشی کنند.

وی همچنین تأکید کرد: هرچند یکی از سیاست‌های مجموعه قضایی کاهش جمعیت کیفری زندان است اما متأسفانه ما شاهد ورود ۷۰ هزار پرونده به دادسرای اردبیل هستیم.

وی با اشاره به انتظار ده ها هزار پرونده برای اجرای حکم تصریح کرد: به دلیل اینکه فرد بدهکار قادر به پرداخت بدهی نیست و یا امتناع می‌کند پرونده‌های متعددی در صف انتظار حکم هستند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار