سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی سرخه خبر داد
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: بیش از 300 هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند و به تولید می‌پردازند.
کد خبر: ۴۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 02 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، بهمن اخلاقی اظهار داشت: با هدف ارتقای توان اقتصادی و سطح تولید هنرمندان صنایع دستی شهرستان سرخه در رشته‌های پارچه‌بافی و حوله‌بافی، میراث فرهنگی شهرستان سرخه، دستگاه نساجی به شیوه دستی خریداری کرد و در اختیار هنرمندان قرار داد.

وی گفت: دستگاه نساجی جدید از جنس چوب است که توسط یکی از هنرمندان استان یزد ساخته‌ و در کارگاه پارچه‌بافی در شهرستان سرخه نصب و راه‌اندازی شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخه افزود: افزایش تولیدات و بالا رفتن سرعت بافت، افزایش عرض دست بافته نسبت به تولیدات محلی، انجام بافت سرژه یا کج‌راه برای اولین بار در منطقه، امکان تعویض قطعات با توجه به اتصالات دستگاه به‌وسیله پیچ و مهره و دارا بودن قابلیت جابه‌جایی آسان و ... ازجمله ویژگی‌های این دستگاه جدید است.

اخلاقی بیان کرد: بیش از 300 هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله‌بافی، خرسک، جاجیم و گلیم‌بافی از مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان محسوب می‌شود.

برچسب ها: صنایع دستی ، هنرمند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار