کد خبر: ۴۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 05 June 2015

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سند تدبیر توسعه استان آمال و آرزو نیست، بلکه یک برنامه علمی و واقع‌بینانه است که برای تحقق اهداف آن همه صاحب‌نظران و کارشناسان بخش‌های مختلف باید به میدان بیایند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جمع تعدادی از اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف، با بیان این که از همفکری و همکاری همه افراد در جهت رفاه عمومی و توسعه استان استقبال می‌کنیم، افزود: در گذشته مدیران معمولا بر اساس علایق شخصی و دستورالعمل‌های ابلاغی عمل می‌کردند که اگر این روش کارساز بود امروز باید وضعیت متفاوت‌تری داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: قصد بی‌توجهی به برنامه‌های بالادستی را نداریم، اما واقعیت این است که این برنامه‌ها با یک نگاه کلان به کل کشور نوشته شده و بیشتر آمال و آرزوست.

جبارزاده اضافه کرد: با توجه به این مشکلات، از بدو ورود به استان با تکیه بر خرد جمعی برنامه‌ای را برای توسعه استان تنظیم کردیم که در گذشته بی‌سابقه بود.

وی گفت: سند تدبیر توسعه آمال و آرزو نیست، در این سند ظرفیت‌های استان از یک سو و هسته‌های کلیدی توسعه در طرف دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

جبارزاده اضافه کرد: حسن دیگر سند تدبیر توسعه این است که این سند برای کل استان نیست، بلکه هر شهرستان برنامه مخصوص به خود دارد و امروز هر یک از فرمانداران ما می‌داند که برای توسعه شهرستان چه کارهایی لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که 70 درصد از اهداف سند تدبیر توسعه متکی به بخش غیردولتی است، افزود: تحقق اهداف این سند به منزله حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وی افزود: به اذعان مشاوران اقتصادی دفتر رهبری، آذربایجان شرقی تنها استانی است که با تدوین این برنامه در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

جبارزاده با تاکید بر تعریف منابع جدید درآمدی و ارایه راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: آذربایجان شرقی جاذبه و امنیت لازم برای جذب سرمایه‌گذاری را داراست و در همین مدت کوتاه به عنوان استان نمونه در جذب سرمایه‌گذاری شناخته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر همکاری صاحب‌نظران و کارشناسان رشته‌های مختلف برای تحقق اهداف سند تدبیر توسعه، اظهار داشت: هر فردی که برای توسعه و اداره بهتر استان کمک کند فارغ از سلیقه‌های سیاسی برای ما عزیز است.

وی افزود: همه ما در یک هدف مشترکیم و آن خدمت به نظام و انقلاب و توسعه و آبادانی استان است و امروز به قدری مشکلات داریم که اگر همه نیروهای استان از همه گروه‌ها جمع شوند شاید بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

جبارزاده گفت: دولت و شخص رییس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به استان آذربایجان شرقی دارند و اگر خواسته‌های استان در چارچوب منطقی به دولت ارایه شود قطعا مورد قبول واقع خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید از همه فرصت‌ها برای رفاه مردم و توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج)، گفت: اعتقاد ما این است که با ظهور آن حضرت همه مشکلات حل می‌شود، لذا از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توفیق زمینه‌سازی برای ظهور را به همه ما عنایت فرماید.

وی از تلاش صادقانه و خالصانه اساتید، کارشناسان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران و همه کسانی که با نیت خالص در مسیر توسعه استان همکاری کرده‌اند تشکر کرد و گفت: موفقیت‌های استان مدیون همفکری همه صاحب‌نظران است و این یکی از امتیازات استان آذربایجان شرقی است.

جبارزاده افزود: بحث خرد جمعی نه یک شعار بلکه اعتقاد قلبی ماست و تا زمانی که در استان باشیم هیچ کاری را بدون مشورت صاحب‌نظران انجام نخواهیم داد.

محسن ایرانزاد، دبیر گروه مشاوران استانداری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مشورت و همفکری در اداره امور استان، گفت: در سال 93 بیش از 110 جلسه تخصصی با محوریت اتاق فکر استانداری در حوزه‌های مختلف برگزار شده و در این مدت از همفکری بیش از 212 نفر از اساتید، کارشناسان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران استفاده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :