مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: برای ٢٦ درصد از ٢ هزار و ١٤٩ نفر جویندگان کار در ماه های فروردین و اردیبهشت ٩٦ در این استان ایجاد اشتغال شده است.
کد خبر: ۴۳۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 31 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن مدیریت بحران افزود: در ٢ ماه اول سال جاری، ٢ هزار و ١٤٩ نفر در استان سمنان جوینده کار بودند که برای ٥٦٠ نفر از آن ها ایجاد شغل شده است.

وی اظهارداشت : از این ٢ هزار و ١٤٩ نفر جوینده کار، هزار و ٣٨٣ نفر و حدود ٦٠ درصد فاقد مهارت بودند و ٧٦٦ نفر دارای مهارت بودند.

وی خاطرنشان کرد : ٧٦ درصد از این ٥٦٠ نفر ، مرد هستند و همچنین بیش از ٥٠ درصد آن ها فاقد مهارت و ٢٤ درصد از این افراد دارای تحصیلات عالیه بودند.

غنیان با بیان این که تا پایان سال ٩٦ باید برای ١١ هزار و ٤٧ نفر توسط دستگاه های اجرایی استان سمنان ایجاد شغل شود، افزود: تا کنون دستگاه های اجرایی برای ٧٨٩ نفر شغل ایجاد کرده اند.

** سهمیه استان سمنان در طرح کارورزی ١٩١٤ نفر اعلام شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که یکی از برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال طرح کارورزی است، سهمیه استان سمنان در این طرح را هزار و ٩١٤ نفر اعلام کرد.

غنیان هدف این طرح را افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان عنوان کرد.

وی تصریح کرد : کارورز دانش آموختگان دانشگاهی بیکار هستند و از دانش آموختگی آن ها نباید بیش از چهار سال گذشته باشد و حداکثر سن برای افراد دارای مدرک کاردانی ٢٤ سال، برای کارشناسی ٢٦ سال، کارشناسی ارشد ٢٩ سال و برای دکتری ٣٣ سال است.

وی ادامه داد : زمان کاروزی دستکم چهار ماه و حداکثر ٦ ماهر است و بنگاه های فعال اقتصادی دارای مجوز از دستگاه اجرایی می توانند پذیرنده کارورز باشند.

غنیان بیان داشت : کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم دستکم دستمزد قانون کار است که توسط دستگاه ناظر پرداخت می شود و اگر کارفرمایان بعد از کارورزی فرد کارورز را جذب کنند، ٢ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان معاف می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود : علاقه مندان به کارورزی و دستگاه های پذیره کارورز باید اطلاعات خود را در سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

در برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه ٩٥٠ هزار شغل در دستور کار قرار گرفته است.

طبق برنامه دولت، باید بیش از ١٥٠ هزار نفر در طرح کارورزی شرکت کنند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار