معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: قرار است بر اساس این دستور العمل به 10 هزار واحد تولیدی در کشور 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود تا این واحدها بتوانند احیا و به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
کد خبر: ۴۳۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 30 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت اله عسگری روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: دستورالعمل طرح رونق بخشی واحدهای تولیدی ابلاغ شده و بانک ها باید بر اساس این دستور العمل در راستای حمایت از آنها تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کنند.
 
وی گفت: دولت دوازدهم در سال جاری عزم جدی برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال دارد.
 
وی افزود: قرار است بر اساس این دستور العمل به 10 هزار واحد تولیدی در کشور 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود تا این واحدها بتوانند احیا و به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
 
وی ادامه داد: افرادی که قبلا در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و تنها واحدهای تولیدی که قبلا ثبت نام نکرده اند برای استفاده از این تسهیلات می توانند، ثبت نام کنند.
 
عسگری گفت: با توجه به عزم دولت برای فعال شدن واحدهای تولیدی نیاز ما به سرمایه در گردش نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.
 
وی افزود: دغدغه و ایرادی که بر سیستم بانکی وارد است تمام تلاش بانک برای بازگشت سرمایه تنها اخذ وثایق ملکی است که این کار در تمام دنیا یک رویه ناپسند است زیرا همین اقدام در چند سال قبل بانک های جهانی را دچار مشکل کرد.
 
وی یادآور شد: پول نقد به آجر و سیمان تبدیل می شود و بانک ها بزرگترین صاحبان مستقلات کشور می شوند و بانکهای ما هم اکنون همین رویه غلط را تجربه می کنند.
 
عسگری گفت: اگر کسی در سیستم بانکی بنای بازگشت تسهیلات دریافتی را نداشته باشد با هر تضمینی آن تسهیلات را باز نمی گرداند زیرا بر اساس آمار وجود بیش از 350هزار میلیارد ارزش دارایی های بلوکه شده بانکی تایید همین ادعا است.
 
وی اظهار کرد: ما نباید سیاست غلط و تجربه اشتباهی که دیگران مرتکب شده اند را ادامه دهیم باید رویه های جدیدی جایگزین کنیم و با همین منابع هر کس برای خودش وظیفه ای قائل شود و به درستی پیگیر ادای وظیفه خود باشد.
 
وی افزود: کار تولید با کارهای دولتی قابل قیاس نیست یک تولید کننده باید نگران مجموعه ای عوامل داخلی و خارجی که به تولیدش مرتبط است باشد و همواره دچار نگرانی و استرس خواهد بود.
 
وی ادامه داد: دولت ، دولت مذاکره و تدبیر است و باید با مذاکره و پیگیری برای رفع مشکل واحدهای تولیدی تدبیری برای رفع موانع به کار گیریم.
 
وی در خصوص مشکل گاز رسانی به یکی از واحدهای تولیدی استان که متحمل هزینه بیش از
میلیارد ریال از سوی شرکت گاز شده نیز گفت: راجع به گاز رسانی به واحدهای تولیدی باید اقدامی جدی انجام دهیم و به آنها کمک کنیم تا با کمترین هزینه بتوانند به تولید خود تداوم بخشند.
 
عسگری اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم ردیفی برای زیرساختهای اقتصادی مشخص شده که اگر موفق نشدیم با شرکت گاز برای کاهش هزینه گاز رسانی به واحدهای تولیدی توافق کنیم از همین محل مشکل این واحدها را برطرف کنیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با با نگاه اقتصادی اجتماعی به واحدهای تولیدی از ظرفیت های موجود در راستای رفع مشکل اشتغال و تولید باید تلاش شود.
 
به گزارش تابناک ایلام، در این نشست مشکل 12 واحد تولیدی استان مطرح و بررسی و تصمیماتی برای رفع آنها مصوب شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار