مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۹ صندوق اعتباری خرد روستایی تحت عنوان پروژه ترسیب کربن ویژه افزایش ماندگاری روستائیان کویرنشین استان در دامغان و شاهرود فعال است.
کد خبر: ۴۳۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، علینقی حیدریان در جریان بازدید از طرح ترسیب کربن دامغان و در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه در ۹صندوق تشکیل‌شده مناطق روستایی شاهرود و دامغان ۸۷۷ نفر عضویت دارند، ابراز داشت: ۹۸ گروه در زیرمجموعه صندوق‌های اعتباری خرد روستایی در جنوب این دو شهرستان ایجادشده که تاکنون۴۵۷ زن و ۴۲۰مرد در آن عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نظر دارد که پروژه تعمیم ترسیب کربن را در ۱۰۴ روستایمناطق محروم استان و در روستاهای قهاب رستاق دامغان و منطقه طرود و روستاهای خارتوران شاهرود و کلاته‌های شرقی و فرومد میامی به اجرا درآورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: تعمیم ترسیب کربنابتدا از دی‌ماه سال ۹۲ در ۱۱ پارچه آبادی در جنوب دامغان فعالیت اجرایی خود را آغاز و موفقیت‌های خوبی را باهدف توانمندسازی جوامع محلی به همراه داشتو از اردیبهشت‌ماه سال گذشته این پروژه بین‌المللی در روستاهای جنوب شاهرود توسعه داده شد.

حیدریان با اشاره به سرمایه ۲۲۰ میلیون تومانی صندوق‌های خرد اعتباری روستایی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود افزود: تاکنون از محل سرمایه صندوق‌های اعتباری خرد روستایی به ۱۹۰ نفر از روستاییان وام اشتغال‌زایی درزمینهٔ مشاغل خانگی و طرح‌های زودبازده پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار است، افزود: یکی از طرح‌های موفق درزمینهٔ مشارکت روستاییان، طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی با عنوان پروژه تعمیم ترسیب کربن است که سه هدف مهم و اساسی را اجرای این پروژه در سطح جهانی، ملی و محلی بردارد و دنبال خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان جذب کربن اتمسفری از طریق احیای مناطق بیابانی، افزایش بهره‌وری اراضی مناطق خشک و نیمه‌خشک و بیابان‌زدایی از طریق احیاء مراتع تخریب یافته با مشارکت مردم، بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی جوامع محلی، کاهش فقر، بهبود شاخص توسعه انسانی منطقه از مهم‌ترین اهداف قابل‌اجرای پروژه بین‌المللی تعمیم ترسیب کربن در سطح جهانی، ملی و محلی بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار