فرمانده انتظامی استان:
فرمانده انتظامی استان با اشاره به انتقادهای غیرمسئولانه برخی مقامات استانی نسبت به عملکرد پلیس در حادثه معدن آزادشهر، گفت: هنگام بروز چنین حوادثی پلیس تنها تامین نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی را برعهده دارد اما در این حادثه ناجا با به کارگیری سایر رده های پشتیبانی از جمله نیروهای یگان ویژه و بهداری از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.
کد خبر: ۴۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 30 May 2017
فرمانده انتظامی استان با اشاره به انتقادهای غیرمسئولانه برخی مقامات استانی نسبت به عملکرد پلیس در حادثه معدن آزادشهر، گفت: هنگام بروز چنین حوادثی پلیس تنها تامین نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی را برعهده دارد اما در این حادثه ناجا با به کارگیری سایر رده های پشتیبانی از جمله نیروهای یگان ویژه و بهداری از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد.
 
 سردار "علی‌اکبر جاویدان" در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر،  وظیفه نیروی انتظامی در چنین حوادثی را تنها تامین نظم و امنیت در حوزه انتظامی و ترافیکی دانست.

فرمانده انتظامی استان، از اقدامات موثر پلیس در نخستین لحظات وقوع این حادثه دلخراش خبر داد و گفت: برابر مستندات موجود، نخستین یگانی که خود را به محل حادثه رساند و به کمک حادثه دیدگان شتافت، فرمانده انتظامی بخش چشمه‌ساران و فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر بوده است.

سردار جاویدان ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع حادثه به عنوان نخستین مدیر لایه یک استانی خود را به محل حادثه رسانده و ضمن انعکاس شرایط به صورت تلفنی به استاندار، نظرات وی دریافت و اقدامات لازم انجام شد.

به کارگیری نیروهای یگان ویژه و بهداری ناجا برای کمک به حادثه دیدگان 

وی ادامه داد: به لحاظ عمق فاجعه و لزوم انجام اقدامات خاص انتظامی و خدمات رسانی و مردم یاری، پلیس های تخصصی از جمله یگان ویژه و رده های پشتیبانی مانند بهداری ناجا با امکانات و تجهیزات لازم در محل استقرار یافته و ضمن انجام وظیفه ذاتی به کمک حادثه دیدگان شتافته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

هیچ مشکل ترافیکی و امنیتی در حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر به وجود نیامد

فرمانده انتظامی استان، وضعیت نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی محل و محدوده حادثه و مسیر های ترددی را از لحظه وقوع تا خاتمه عملیات مناسب ارزیابی و بیان کرد: در طول مدتی که شرایط بحرانی بود (حدودا یک هفته)، حتی یک حادثه ترافیکی یا یک مسئله امنیتی به وجود نیامد و بستر مناسب انتظامی و امنیتی برای انجام فعالیت های امداد و نجات از سوی همه گروه ها، دستگاه ها و نهاد ها فراهم بوده است.

وی اقدامات و فعالیت های نیروی انتظامی را بر پایه تعامل و همکاری با سایر سازمان ها و نهادها عنوان کرد و اظهار داشت: بدور از هر گونه اظهار نظر شخصی و جانب داری خاص باید پذیرفت که مدیریت میدانی بحران ضعیف بود. چرا که بدیهی ترین موضوع که استقرار اتاق بحران و برگزاری جلسات هماهنگی و عملیاتی بود تشکیل نشد و مدیر واحدی در صحنه، این مسئولیت را نپذیرفت که محور اداره امور باشد و بتواند مدیریت واحد و انسجام لازم را ایجاد کند. این موضوع موجب شد هم افزایی و تعامل مطلوب بین بخشی حاصل نشود و بعضا تضادها و اشکالاتی هم ظهور و بروز پیدا کند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: به دلیل وحدت مدیریت و انسجام بخشی و انجام بهینه امور، اینجانب از سوی استاندار و رئیس شورای تامین به عنوان فرمانده و مدیر میدانی انتخاب شدم و بلافاصله با تشکیل مرکز فرماندهی و مدیریت و برگزاری جلسات هماهنگی و عملیاتی با نهادها و دستگاه های ذیربط ، امور محوله را پیگیری کردم که به فضل الهی و کمک همه گروه های کارگری، فنی، نهادهای امدادی و نظامی و ... ماموریت به درستی تا تخلیه و انتقال کلیه اجساد و تعیین هویت جان باختگان و تحویل آنها به خانواده ها ادامه داشت و این ماموریت سخت با عادی شدن وضعیت بدون هرگونه مسئله امنیتی خاتمه یافت.

سردار جاویدان با اشاره به برخی اظهار نظر های غیر منطقی و غیر واقعی از سوی برخی مسئولان تصریح کرد: پلیس خادم ملت بزرگ ایران است و این اظهار نظرها چه مثبت و چه منفی تاثیری در عملکرد ناجا نداشته و نمی تواند کوچکترین مانعی در ارائه خدمات صادقانه به مردم شریف و ولایتمدار ایجاد کند.

وی خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای مجاهدان فی سبیل الله دانست و گفت: خدمت پلیس برای رضایت خدا و خلق خداست و برخود وظیفه می دانیم تا پای جان از مال، آبرو و جان مردم حفاظت کرده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار