کد خبر: ۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 03 June 2015
واحد علوم و تحقیقات اولین دانشگاهی بوده است که در خصوص علت مرگ و نابودی شمشادهای شمال کشور با همکاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، اقدام به بررسی و ارائه راهکار کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات با اعلام این مطلب ، به پیش بینی، اخطار و ارائه راهکار نسبت به خشکسالی حوزه زاگرس از سوی کارشناسان این واحد به مراکز و مسئولان مربوطه اشاره و تصریح کرد : حال اینکه آیا این مراکز در راستای رفع این معضلات موفق بوده اند یا خیر ارتباط مستقیم با امکانات، ابزار و افراد متخصص سازمانهای متولی این امر دارد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مسائل و مشکلات مهم ایران بحرانهای زیست محیطی است که در بخش های مختلفی نظیر آب، آلودگی هوا، گرد و غبار، خشکیدگی و نابودی جنگل ها، تغیرات اقلیم و ... با آن روبروه هستم وعدم توجه به این معضلات ما را با بحران وسیع تری در آینده روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از شرایط اقلیم ایران، خشک و نیمه خشک است، افزود: با توجه به شرایط زیست محیطی،کمبود آب، فرسایش بیش از حد خاک، محیط زیست ایران در شرایط بسیار آسیب پذیری قرار دارد و اگر به فکر چاره ای مناسب نباشیم، در آینده ای نزدیک با بحرانی روبرو خواهیم شد که می تواند بر استقلال و عدم وابستگی کشور تأثیر بسیار نامطلوبی بگذارد.

دکترکیادلیری با بیان اینکه جنگلها حدود 7 درصد از پوشش کشور را تشکیل می دهند، تصریح کرد: انجمن جنگلبانی ایران با همکاری واحد علوم و تحقیقات و برخی از مراکز علمی و افراد متخصص در این حوزه فعالیت مطلوبی داشته اند.

دکتر کیادلیری تصریح کرد: گاهی وضع قوانین اشتباه می تواند منجر به تخریب بیشتر طبیعت شود بر همین اساس یکی از فعالیت های ما در سازمان جنگل ها و مراتع آگاه سازی متخصصان و صاحبنظران به منظور جلوگیری از تصویب برخی لوایح بوده که توسط دولت گذشته ارائه شده و متأسفانه در مجلس در قالب طرح از سوی برخی نمایندگان در حال پیگیری است، که خوشبخانه موفقیت های خوبی هم داشته ایم.

دکتر کیادلیری به همکاری واحد علوم و تحقیقات و سازمانهای متولی محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ارتباط خوبی با بخش اجرا کشور داریم که خود باعث آگاهی متخصصان واحد از مشکلات بخش اجرا شده است، بر همین اساس هدف اصلی خود را بر کاربردی کردن تحقیقات قرار داده و تحقیقات و پژوهش های دانشجویان را به سمت برطرف سازی مشکلات سوق داده ایم.

وی رمز موفقیت را در هر زمینه ای، کار گروهی دانست و افزود: واحد علوم و تحقیقات دارای دانشکده های متنوعی در زمینه های مختلف علمی است و از آنجایی که کار در بخش اکوسیستم نیازمند متخصصانی در تمامی زمینه ها است، این واحد می تواند با توجه به ظرفیت بالای خود فعالیت چشمگیری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات،کیادلیری در خصوص اعطاء لوح افتخار جنگلبانی به پاس تلاش های صورت گرفته در راستای حفاظت و احیای جنگلها و منابع طبیعی از سوی خداکرم جلالی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ایشان گفته است به عنوان یک جنگلبان افتخار می کنم توانسته ایم فعالیت های مفیدی در زمینه های مختلف جنگل بانی، منابع طبیعی و محیط زیست صورت دهیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار