کارگران و تهیه کننده بوشهری گفت: مستند علمی «زوانتوس» که با مشارکت رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر ساخته شده امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 29 May 2017
رشاد بالف ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه علوم دارویی و پزشکی است اظهار داشت: زوانتوس یا مرجان فرشی ازجمله جانوران بی‌مهره دریایی است که در آبهای خلیج فارس بوشهر شناسایی و با پیشنهاد پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس مستندسازی شد.

وی با بیان اینکه مستند علمی «زوانتوس» در آبهای خلیج فارس در بوشهر فیلمبرداری و تدوین شد گفت: ساخت مستند علمی «زوانتوس» به صورت متناوب حدود 1.5 سال زمان برده است.

کارگران و تهیه کننده بوشهری با اشاره به نقش مهم  پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس در تولید این مستند خاطرنشان کرد: پژوهش و نویسندگی مستند علمی «زوانتوس» ایرج نبی‌پور رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر بر عهده داشته است.

بالف، مدت برنامه مستند یاد شده را 24 دقیقه عنوان کرد و افزود: مستند علمی «زوانتوس» به مدت 24 دقیقه به گونه دریایی «زوانتوس» که از خانواده مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی در خلیج فارس است، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مستند علمی «زوانتوس» به اکتشاف داروهای ضد پوکی استخوان پرداخته است گفت: مستند علمی «زوانتوس» ساعت 22:30 امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.

رشاد بالف با اشاره به اینکه  دو برنامه مستند دیگر در دست تهیه دارد افزود: پیش از این هشت مستند در حوزه‌های مختلف تهیه شده دو مستند دیگر نیز در دست تهیه است.

این کارگران و تهیه کننده بوشهری  رودخانه لیان را معروف‌‌ترین مستند تهیه شده دانست و خاطرنشان کرد: رودخانه لیان معروف‌ترین مستند تهیه شده است که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین مستند را دریافت کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار