رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر گفت: چهارگونه زوانتوس در آب‌های ساحلی بندر بوشهر که اهمیت دارویی در پزشکی دارند توسط پژوهشگران علوم زیست پزشکی شناسایی شد.
کد خبر: ۴۳۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 29 May 2017
ایرج نبی‌پور ظهر امروز در نشست  بررسی طرح‌های علوم زیست پزشکی دریایی با بیان اینکه خلیج فارس از ظرفیت مهمی در حوزه علوم پزشکی برخوردار است اظهار داشت: پژوهشگران  از آب دریای خلیج فارس طرح‌ها و برنامه‌های مدون پزشکی و درمانی تدوین کرده‌اند که مورد توجه ویژه شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

وی از کشت جلبک دریایی برای تولیدات محصولات دارویی  خبرداد و تصریح کرد: کشت جلبک دریایی برای تولید محصولات دارویی یکی از ظرفیت‌های آب‌های خلیج فارس است که این طرح مورد توجه پژوهشگران قرار  دارد.

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس بوشهر، زوانتوس را یکی از جانوران دریایی خلیج فارس دانست و افزود: زوانتوس جانور بی مهره دریایی است که از خویشاوندان مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی محسوب می‌شود که در تولید انواع مواد دارویی قابل استفاده است.

نبی‌پور با بیان اینکه زوانتوس در درمان بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، آلزایمر و پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: چهارگونه زوانتوس در آب‌های ساحلی بندر بوشهر که اهمیت دارویی در پزشکی دارند توسط پژوهشگران علوم زیست پزشکی بوشهر شناسایی شد.

وی با اشاره به  اجرای طرح‌های زیست بوم دریایی برای تولید مواد درمانی و دارویی گفت: استان بوشهر در حوزه تولید داروهای دریایی دارای ظرفیت‎های مهمی است که با ایجاد زیرساخت‌های مهم در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر به این طرح‌ها توجه ویژه می‎شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار