کد خبر: ۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 02 June 2015

دبیر چهارمین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم از امضای تفاهم نامه ای میان دبیر این جشنواره و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا با اعلام این خبر افزود: به دنبال مذاکرات شفاهی صورت گرفته و بررسی ابعاد ارتقای مفهوم نمایش خیابانی به عنوان یک هنر مدرن، تفاهم نامه ای میان اینجانب به عنوان دبیر چهارمین جشنواره نمایش خیابانی و فضای باز تبریزیم و حجت الاسلام جعفری دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، امضا شد.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه زمینه معرفی آثار برتر و منتخب هر کدام از این دو جشنواره را در شهرهای هدف فراهم خواهد نمود.

آذرنیا با اشاره به جزییات این تفاهم خاطر نشان کرد: تبادل گروه های نمایشی منتخب جشنواره بین المللی مریوان و جشنواره تبریزیم، موضوع اصلی این تفاهم نامه است که با نظارت اداره کل هنرهای نمایشی کشور اجرا می شود.

وی افزود: جشنواره بین المللی مریوان به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های نمایش خیابانی منطقه مطرح است و فراهم شدن زمینه همکاری مشترک یک رخداد نمایشی از تبریز با این فستیوال بین المللی، را می توان برگی زرین در دفتر تئاتر تبریز به شمار آورد.

دبیر این جشنواره با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در خلال امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: جشنواره تبریزیم نیز به سبب انتخاب هیات داوران حرفه ای، برگزاری استاندارد، برگزاری دوره های آموزشی نظام مند و .. در مدتی کوتاه توانست به یک جشنواره معتبر تئاتر تبدیل شود و نگاه های ناظران این عرصه را به سوی خود جلب کند.

وی ادامه داد: جشنواره تبریزیم در میان مخاطبان حرفه ای نمایش های خیابانی کشور، جایگاهی ارزنده دارد و به سبب اعتبار دبیرخانه این جشنواره، همواره تقاضاهایی برای حضور و یا همکاری از سایر نهادهای متولی تئاتر را داشته است.

آذرنیا با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند زمینه درخشش گروه های نمایشی تبریز را در سطح کشور و حتی بین الملل فراهم نماید خاطر نشان کرد: تفاهم نامه حاضر با امضای مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور، حسین آذرنیا، دبیر جشنواره تبریزیم و حجت الاسلام رحیم جعفری، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حضور پیمان شریعتی، معاون اجرایی، اتابک نادری، مدیر امور استان ها و مهدی حاجیان رییس دبیرخانه دایمی جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی کشور امضا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار