امام جمعه چالوس از قرآن و عترت به عنوان تطهیرکننده رفتار انسان نام برد و گفت: یک جوان قرآنی باید بنای زندگی خود را با تدبر و عمل به قرآن کریم بنا نماید
کد خبر: ۴۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 02 June 2015

به گزارش بلاغ حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های جامع علمی و کاربردی استان مازندران که در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد دو نوشهر برگزار شد،‌ ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ارتحال امام خمینی(ره) اظهارداشت: امام خمینی(ره) باعث ترویج و فهم قرآن و معارف قرآن شده است.



وی یکی از امتیازات انقلاب را از مهجوریت درآوردن قرآن عنوان کرد افزود: قرآن به یمن انقلاب اسلامی ایران و با همت خانواده‌ها به همه معرفی شد.



امام جمعه چالوس اذعان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در همه جا ترویج پیدا کرده و در مسابقات قرآنی بهترین قاریان و حافظان قرآن به عنوان نفرات برتر شناخته شده‌اند.



وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج ا...) عنوان و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انبیاء آمدند تا دین حق را احیا کنند، اما برخی شرایط مهیا نبود ولی امام زمان(عج) برای ظهورش باید مقدماتش فراهم شود.



راشدی با اشاره به اینکه قرآن در زندگی و کار جوانان می تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: یک جوان قرآنی باید بنای زندگی خود را با تدبر و عمل به قرآن کریم بنا نماید.



وی با بیان اینکه قرآن و عترت به عنوان تطهیرکننده رفتار انسان است، بیان کرد: قرآن و عترت در کنار هم نجات دهنده انسان از هرگونه بدی است.



امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه قرآن و عترت هیچ گاه از هم جدا نیستند، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به پیام عاشورا عمل کنیم، باید در دو حوزه قرآن و عترت، بینش و توانایی خود را بالا برده، استعدادها را شکوفا کنیم و تلاش کنیم تا زیبایی‌های قرآن را به دنیا معرفی کنیم.



وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم آنچه را که از قرآن و عترت دریافت کرده‌ایم، به دیگران معرفی کنیم، اذعان داشت: سبک‌های زندگی اصلاح نمی شود؛ مگر اینکه به قرآن و عترت مسلح شویم و این کار صورت نمی‌پذیرد مگر قشر بصیرت‌بخش جامعه به این دانش مزین شوند.

 

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار