سرپرست شهرداری اردبیل از آماده باش نیروهای شهرداری ، مناطق و سازمان های تابعه برای پیشگیری از آسیب های تندباد و پاکسازی شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 02 June 2015

به گزارش ایرنا، خلیل احمدیان با اشاره به وزش تندباد از ساعات بعد از ظهر روز شنبه در سطح شهر افزود: از نخستین دقایق وقوع تندباد در اردبیل با اعلام آماده باش به همکاران از جمله مسوولان نواحی ، مدیران مناطق ، معاونت خدمات شهری ، سازمان های آتش نشانی و خدماتی ایمنی ، پارک ها و فضای سبز و مدیریت پسماند شهرداری نسبت به تجهیز نیرو و ماشین آلات اقدام کرد.

وی در زمینه میزان خسارات وارده به درختان شهر در اثر تندباد بیان کرد: اقدام شهرداری

در ماه های اخیر در زمینه هرس به موقع درختان مانع از آسیب دیدگی جدی در این زمینه شد طوری که بیشتر درختان هرس شده به صورت بادشکن عمل کرده و در برابر تندباد مقاومت خوبی کردند.

وی تصریح کرد: عمده خسارات وارده به درختان نیز در مقایسه با شدت وزش طوفان ناچیز و به غیر از تعداد معدودی شکستگی کامل درختان بیشتر در حد شکستگی شاخ و برگ بود.

احمدیان افزود: عوامل شهرداری تمام معابر سطح شهر را از شاخه ها و برگ های شکسته و سایر زباله های پراکنده شده در سطح شهر پاکسازی کردند.

سرپرست شهرداری اردبیل قطع سیم های برق و برخورد آن با درختان را از دیگر مشکلات به وجود آمده در طوفان اخیر ذکر کرد و گفت: این مشکل نیز با هماهنگی با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با مسوولان اداره برق در سریع ترین زمان در نقاط مختلف شهر مرتفع شد.

احمدیان افزود: با هدف پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی پس از پایان روز طوفانی در اردبیل و با بررسی های کارشناسی انجام گرفته نسبت به قطع درختان معدودی که آسیب جدی دیده و احتمال بروز حادثه می رفت اقدام شد.

وی همچنین خسارات وارده به خودروها را بر اساس آخرین آمار اعلام شده حدود چهار دستگاه بیان کرد و گفت: این خودروها پس از انجام بررسی های کارشناسی زیرپوشش بیمه حوادث شهر قرار می گیرد و شهروندان از بابت جبران خسارت وارده به خودروهای خود نگران نباشند.

تندباد همراه با گرد و خاک از عصر شنبه اردبیل را در نوردیده و مشکلاتی برای اهالی این شهرستان ایجاد کرد.

تندباد با سرعت 72 کیلومتر در ساعت علاوه بر مختل کردن رفت و آمد ساکنین موجب شکسته شدن شاخ و برگ بسیاری از درختان ، تابلوها و آنتن تلویزیونی شد.

امروز (دوشنبه) نیز تندباد که در حاشیه شهر و محورهای مواصلاتی همراه با گرد و خاک است موجب کاهش دید رانندگان شده است.

هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده است که وزش باد شدید امروز متوقف شده و تا اواسط هفته جاری جوی آرام بر منطقه حاکم باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار