روز یکشنبه 10 خرداد 94 شیراز شاهد جوی سیاسی بود.جوی که یک جورهایی اعلام مخالفت با مذاکرات هسته ای بود،خصوصا تجمعی که یکشنبه شب با حضور سعید زیباکلام و دکتر باقری لنکرانی برگزار شد.تجمعی دیگر هم ظهر یکشنبه تحت عنوان "اجازه نمی دهیم" برگزار شد که بسیج دانشجویی تدارک دیده بود.امروز هم استاندار به این تجمع ها واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 01 June 2015

روز یکشنبه 10 خرداد 94 شیراز شاهد جوی سیاسی بود.جوی که یک جورهایی اعلام مخالفت با مداکرات هسته ای بود،خصوصا تجمعی که یکشنبه شب با حضور سعید زیباکلام و دکتر باقری لنکرانی برگزار شد.

جو سیاسی شیراز؛از

تجمع کدام استقلال کدام پیروزی؟

سعید زیباکلام در تجمع «کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» در شیراز انتقادات بسیار تندی بر علیه سیاست خارجی دولت و مذاکرات هسته ای بیان کرد که سرفصل آن ها بدین شرح است:

این توافق جشن گرفتن ندارد/رسانه ملی رسانه دولتیست/بیانیه های داخلی دروغ نامه است/برداشتن تمام تحریم ها دروغ است/عملکرد مجلس ایران در مقایسه با سنای آمریکا شرم آور است/دلواپسان سرمایه اند

باقری‌لنکرانی که دیگر سخنران این تجمع بود گفت: نگرانی مردم برای سرنوشت کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی است، من اگر جای مسئولان بودم به این سرمایه اجتماعی افتخار می‌کردم، چراکه کمتر کشوری از این سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار است.

تجمع اجازه نمی دهیم!

همچنین ظهر یکشنبه 10 خرداد تجمع دیگری با عنوان "اجازه نمی دهیم" که بسیج دانشجویی شیراز تدارک دیده بود مواضع نرم تری بیان شد و از دولت خواسته شد که در مواجهه با منتقدان و دلواپسان سعه صدر بیشتری داشته باشد.

عباس توانا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت:سه مرتبه از مسئولین استان و شهرستان شیراز درخواست مجوز تجمع را داشته ایم که هر مرتبه با مخالفت مواجه شد.این تجمع برای حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای بود اما دلیل اینکه این مجوز داده نشد را نمی دانیم.

توانا تاکید کرد: هرگونه حرکت دانشجویان برای اجرایی شدن شعار همدلی و همزبانی بین مردم و دولت است و هیچگونه نگاه خاصی مطرح نیست.

وی تصریح کرد: همانگونه که در تیم مذاکره کننده قبلی برخی از حرکت ها جای انتقاد داشت امروز هم انتقاداتی به تیم هسته ای ایران وارد است که وظیفه دانشجویان بیان این انتقادات و کمک برای رفع مشکلات است.

در ادامه این نشست مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز نیز گفت: دانشجویان و مردم به طور کامل به تیم هسته ای اعتماد دارند اما آنچه که باعث نگرانی را فراهم می سازد زیاده خواهی دشمنان نظام است.

مسئول بسیج دانشجویی پیام نور ایلام هم در این تحصن حضور داشت و گفت:وی با بیان اینکه به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که در قبال نگرانی‌های مردم و توقعاتشان با سعه‌صدر بیشتری برخورد کند چرا که دولت برخاسته از همین مردم است.

واکنش استاندار

و اما امروز 11 خرداد 94 استاندار فارس در سخنانی که به نظر می رسد در واکنش به تجمع های دیروز (خصوصا سخنان زیباکلام) بود گفت:راه مذاکرات و تیم مذاکره کننده کشورمان همواره مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و سخنان و رهنمودهای ایشان در این مذاکرات چراغ راه خواهد بود.

وی ادامه داد:هرآنچه که رهبری مطرح می کنند کاملا کارشناسانه و عالمانه است واین باید برای همه فصل الخطاب باشد اما عده ای با وجود حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده ،حرف هایی می رنند که از اخلاق و منطق به دور است.

استاندار فارس اضافه کرد: وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تمام وجود وارد عرصه مذاکرات شده و در این راه منافع ملت و عظمت کشور و تبعیت از رهبری را اساس کار خود قرار داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار