امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با گلایه از اینکه در انتخابات شوراها آنگونه که قانون مضبوط باشد نیست و از این رو در تعیین صلاحیت دقت نشده است، گفت: متأسفانه در شوراها برخی افرادی صلاحیت گرفته‌اند که صالح نیستند.
کد خبر: ۴۲۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 12 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با انتقاد از امضای بی سر و صدای سند 2030 یونسکو اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان به قرارداد 2030 اشاره کردند و گفتند که این قرارداد به ظاهر کاپیتولاسیون فرهنگی و آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد 2030 در 17 بند آمده است، اضافه کرد: برای اسلام‌ستیزی بندهایی دارد و اشاره شده که به کودکان از همان دوران آموزش‌های جنسی یاد داده شود و خارجی‌ها فقط می‌توانند نظارت به آموزش کشور امضاکننده داشته باشد؛ البته این سند اجباری نیست، اما با امضا امور آموزش کشور به دست دیگران سپرده می‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: مقام معظم رهبری از امضای بی‌سر و صدای سند 2030 توسط دولت گلایه کردند و از شورای انقلاب فرهنگی هم گلایه کردند که چرا اجازه داده، امضا شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و متذکر شد: سندی در رابطه با تحول آموزش آمده که مورد تأیید مقام معظم رهبری است را کنار گذاشته و سند و کاپیتولاسیون فرهنگی را پیش گرفته‌اند و با پیروی از مقام معظم رهبری ما نمازگزاران این سند را محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله مجتهدشبستری به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و با تأکید بر شرکت افراد متدین و دلسوز اسلام در انتخابات گفت: در رابطه با شرکت در انتخابات برنامه‌های زیادی بوده، اما باید مردم بدانند که اگر در انتخابات شرکت نکنند، افراد بی‌تفاوت به خون شهدا و اسلام سر صحنه آمده و کشور را نابود خواهند کرد.

خطیب جمعه تبریز با گلایه از اینکه در انتخابات شوراها آنگونه که قانون مضبوط باشد، از این رو در تعیین صلاحیت دقت نشده است، گفت: متأسفانه در شوراها افرادی صلاحیت گرفته‌اند که صالح نیستند، از این رو از تمام مردم و خطه آذربایجان می‌خواهیم با دقت افرادی که متدین، پاکدامن، مایه آبروی شهر خواهند بود را انتخاب کنند و مبادا با کوچک‌ترین غفلت افرادی شورا در دست گیرند که سوابق و صلاحیت خوبی ندارند و با هیچ معیاری و بدون شیونات اسلامی به شورا وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان افراد فتنه‌گر، مخالف اسلام را در شورای نگهبان رد صلاحیت کرده‌اند، تصریح کرد: قطعاً مردم نیز با آگاهی افرادی که با ایران اسلامی مشکل دارند را انتخاب نخواهند کرد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: شورای نظارت باید بدانند که آرای مردم امانت الهی است و در آرای مردم نباید غفلتی باشد و امید است هیچ‌گونه تقلبی پیش نیاید، چراکه این خیانت به کشور و مردم است.

آیت‌الله مجتهدشبستری تشریح کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند که کاندیداها باید در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و به فکر معیشت مردم باشند و تسلیم در مقابل خواسته‌های دشمن نشوند و اهداف و برنامه‌های در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور و حل مشکلات خود مردم داشته باشند.

وی به بیانات دیگر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جنجال‌های گسترده‌ در زمینه موشک‌های ایران و دستاوردهای هوایی و موشکی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان فرموده‌اند که ما موشک دقیق در کشور داریم و اهداف مورد نظر را با هزاران کیلومتر با دقت بالا می‌تواند مورد هدف قرار دهد که با قدرت این توانمندی را با قدرت هرچه تمام افزایش خواهیم داد.

امام جمعه تبریز مطرح کرد: مقام معظم رهبری همچنین با یادآوری حماقت دشمنان در سال 88 تأکید کرده‌اند که کشورهای خارجی، ایران را با کشورهای چند صد نفری اشتباه کردند که در مقابل با دیوار مقتدر مردمی روبه‌رو شده‌اند؛ البته ایشان توصیه‌های زیادی به نیروهای امنیتی کرده‌اند که هرکسی بخواهد در امنیت انتخابات خلل ایجاد کند قطعاً سیلی خواهد خورد.

وی عنوان کرد: از طرف مردم غیور آذربایجان به مقام معظم رهبری اطمینان می‌دهیم که هشدارها و رهنمودهای دلسوزانه و حکیمانه برای مردم آذربایجان مطاع بوده و مردم به طور گسترده و آگاهانه در انتخاب اصلح و امام زمان‌پسند شرکت خواهند کرد و فرمایشات شما را مو به مو انجام خواهند داد.

آیت‌الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، گفت: بین بعثت و ظهور شباهتی وجود دارد، اما تفاوت‌هایی دارند و وقتی پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند در مکه و مدینه با غربت بود و این بعثت فراگیر نشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: وظیفه پیامبراکرم(ص) طلوع افق در تمام جهان را نداشت و با اینکه دین جهانی داشت، اما در مسؤولیت ایشان نبود که تمام ملل را به اسلام متوجه سازد.

وی با اشاره به اینکه ظهور امام زمان(عج) شباهتی به بعثت پیامبر اکرم(ص) دارد، اما طول امامت ایشان با بعثت فرق دارد و ابتدا با 313 نفر کابینه را تشکیل خواهد داد و سپس فراگیر خواهد شد و یک مذهب و پرچم به اهتزاز در خواهد آمد.

وی افزود: حاکمیت امام زمان(عج) به گونه‌ای خواهد بود که امنیت جهانی شده و اسلام دین یکتا در جهان خواهد بود.

امام جمعه تبریز تبیین کرد: تمام مذاهب معتقد هستند که فردی برای نجات بشریت خواهد آورد و کتب شیعه بسیار در این زمینه سخن گفته‌اند و پیشوایان دینی در فرمایشات خود صریحا به ظهور اشاره کرده‌اند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه علاوه بر هزار حدیث معتبر در کتب شیعه، بیش از 400 حدیث در احادیث سنی‌ها است، گفت: برخی گفته‌ها و تبلیغات سوء از سوی فردی از شیراز در شبکه‌های خارجی عبث بوده و در تمام کتب معتبر احادیث موثق از اصل و نصب حضرت ولیعصر وجود داشته است و حتی برای زندگی بشریت در طول غیبت نیز سفارشاتی شده است.

انتخاب افراد اصلح در انتخابات وظیفه منتظران واقعی امام زمان(عج) است

وی تاکید کرد: انتخاب اصلح مسؤولان دغدغه منتظران واقعی امام زمان (عج) است و باید در این انتخابات آینده افرادی انتخاب کنید که امام زمان را خوشحال کند و یقین یابد که افرادی را انتخاب کردند که در صراط ولایت و اسلام هستند و نه اینکه افرادی را انتخاب کنید که دل امام زمان (عج) را به درد آورد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نباشید، چراکه با بی‌تفاوتی نسبت به این امر بزرگ ولایت‌پذیری کمرنگ می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :