مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام بر لزوم فرهنگ‌سازی در ترویج پرداخت زکات در ایلام تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 10 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ضیاء رضایی اظهار داشت: فرهنگ سازی برای پرداخت زکات در دستور کار کمیته امداد امام خمینی ایلام قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: در این راستا نشستی با مدیر کل صدا و سیمای ایلام برپا شد و در این نشست حول این محور و نشست کمیته‌های سه گانه شورای زکات استان ایلام مباحثی طرح شد.

وی ادامه داد:  سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است، پرداخت زکات و خمس و ... از تکالیف اقتصادی مسلمانان است، ادای این وظایف مالی افزون بر آثار سازنده و اخلاقی نقش مهمی در توزیع و تعدیل ثروت میان افراد جامعه و برقراری عدالت اجتماعی دارد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام گفت: در نشست امروز کمیته‌های شورای زکات استان در صدا و سیمای مرکز ایلام در خصوص نحوه فرهنگ سازی در ترویج پرداخت زکات بحث شد و میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته بیش از 60 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد : در سال 1395 در مجموع یک میلیارد و 15 میلیون تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به زکات جمع آوری شده در سال 94 حدود 66 درصد رشد داشته و مجموع زکات جمع آوری شده در استان 82 درصد سهم فقرا بوده که بین نیازمندان استان توزیع شده و 18 درصد نیز سهم پروژه‌ها بوده که امیدواریم در سال 96 هم که اکنون در فصل برداشت محصول هستیم میزان پرداخت زکات افزایش یابد و پیش بینی ما این است که یک میلیارد و 500 میلیون تومان سال 96 در قالب زکات مردم به کمیته امداد عنایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار