عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: در حالی که ما دارای مردمی آگاه و دوراندیش هستیم، درد بزرگی است که عده ای با روش های پوپولیستی و ماکیاولیستی در صدد جلب آرا مردمی هستند.
کد خبر: ۴۲۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳ 09 May 2017
 فاطمه هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دومین همایش استانی اصلاح طلبان حامی حسن روحانی در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: در حالی که ما دارای مردمی آگاه و دوراندیش هستیم، درد بزرگی است که عده‌ای با روش‌های پوپولیستی و ماکیاولیستی در صدد جلب آرا مردمی هستند.

وی افزود: این موضوع درد بزرگی در راس کشور است که نباید اجازه دهند از این روش‌ها برای جلب رای استفاده شود چرا که این صحبت‌ها توهین به شعور مردم است.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه حتی در دل روستاهای ما هم که بروید متوجه آگاهی و خرد مردم می‌شوید، افزود: در سفرهایی که به برخی روستاها داشتم و با مردم صحبت می‌کردم، واقعا برخی از آنها چنان آگاهانه مسائل را تحلیل می‌کردند و می‌گفتند ما دیگر گول وعده‌های پوچ آنها را نمی‌خوریم.

وی ادامه داد: مردم روستایی معتقد بودند اگر اعلام می‌کنند به ما یارانه 250 هزار تومانی می‌دهند، می‌دانیم که برای جلب آرا ماست و می‌دانیم که اگر حتی این یارانه پرداخت شود آن پول آب و برق و گاز ماست که هزینه‌های آن را افزایش داده‌اند و بنابراین برای ما کاری انجام نمی‌دهند.

به گفته هاشمی‌رفسنجانی در یکی از روستاها کسی می‌گفت اینجا دو هزار نفر جمعیت دارد و مطمئن باشید حتی یک نفر از آنها به رقبای روحانی رای نمی‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه امروز همه ما می‌دانیم روحانی کشور را با چه مشکلاتی تحویل گرفت و در این مسیر آبروی خود را گذاشت، گفت: به یاد دارم چند بار وقتی با پدرم صحبت می‌کردم، می‌گفتند کار امروز روحانی سخت‌تر از دوران سازندگی پس از جنگ است. هر چند پس از جنگ مشکلات فراوانی داشتیم و صندوق ذخایر کشور خالی بود و مردم مشکلات زیادی داشتند، امروز که دکتر روحانی کشور را تحویل گرفتند دوباره ما آن مشکلات را داشتیم.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: به گفته پدرم در دوران سازندگی در بین مسوولان همدلی وجود داشت در حالی که امروز همه در حال تخریب روحانی هستند و هیچ همدلی وجود ندارد.

وی افزود: امروز صدا و سیما مقابل روحانی است. نهادهای روحانی در مقابل روحانی هستند. مجلس در مقابل روحانی بود، پس با این حال وضعیت روحانی بسیار سخت‌تر از دوران سازندگی است و او توانست در آن شرایط بحرانی کاری کند که کوچک‌ترین آن موضوع  برجام بود، برجام زیربنای کار روحانی بود که توانستند با تمام مخالفت‌هایی که با وی می‌شد، ایستاده و کار را به نتیجه برسانند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه دیگر اقدام مهم روحانی آزادی و امنیت عنوان کرد و افزود: بالاخره هنوز هم مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم حرف‌های خود را بزنیم و اگر کسی صحبتی کند، گرفتار زندان می شود. من در خانواده خودم خواهرم و برادرم به دلیل همین مسائل به زندان افتاده‌اند و قبلا هم گفته‌ام که کاش برادر من هم برادر لاریجانی‌ها بود تا با آنها این طور برخورد نمی‌شد.

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر اینکه ما زجرکشیده این مسائل هستیم، تصریح کرد: ما باید برای رسیدن به هدف هزینه بدهیم و همین هزینه دادن‌ها باعث شد روحانی در راس دولت قرار گیرد و تا حدودی اهداف مردم را به ثمر برساند. در چهار سال بعدی دولت است که ما انتظار داریم دکتر روحانی به دنبال رفع مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه آرزوی پدرم همیشه این بود که خود مردم بتوانند راه خود را پیدا کنند و خود هدف را دنبال کنند، گفت: امروز آیت الله هاشمی نیستند تا ببینند مردم چگونه در صحنه حاضر شده‌اند و چگونه در پی احقاق حق خود هستند و چه ایثارگرانه پا به میدان می‌گذارند؛ با تمام مشکلاتی که می‌دانند برای آنها وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم هر قدر مشارکت مردمی بیشتر شود و حضور ما پر رنگ‌تر باشد پیام ما نیز رساتر خواهد بود. پیام ما با رای ما به روحانی کمک می‌کند تا او با پشتوانه رای مردم به دنبال رفع حصر برای این عزیزان باشد. امروز نباید عزیزان در حصر را ناامید کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجازه ندهیم تا دوباره واقعه سال 84 تکرار شود و ما دچار مصیبت دیگری بر این کشور شویم، اظهار داشت: آمده‌ام بگویم که نه تنها ما وظیفه داریم خودمان پای صندوق رای برویم ، بر ما وظیفه است که تک تک افراد چهره به چهره صحبت بکنیم تا افرادی که به هر دلیلی مایل به رای دادند نیستند و فکر می‌کنند رای آنها تاثیری ندارد را راضی کنیم و به پای صندوق‌ها بیاوریم.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: سیاستمداران بد را انسان‌های خوبی انتخاب می‌کنند که رای نمی‌دهند. خداوند می فرماید: «اگر خودمان تغییر حاصل نکنیم، در سرنوشت ما تغییری حاصل نمی‌شود» امروز نه تنها سرنوشت خودمان بلکه سرنوشت کشور و آیندگان به رای امروز ما گره خورده است.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به علت لغو سخنرانی و عدم حضور سخنرانان اصلی این همایش در تبریز گفت: قرار بود امروز فائزه هاشمی و شکوری‌راد به اینجا بیایند ولی به آنها مجوز ندادند و از من خواستند به اینجا بیایم تا پیام آنها را به شما برسانم که اگر برای کسانی مجوز هم صادر نکنند باز هم کسانی هستند که بیایند و پیام آنها را برسانند چرا که ما تکثیر شده‌ایم. ما میلیون‌ها نفر هستیم که هرکدام از ما پیامی دارد.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: رای بدهیم که اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان به اقتدارگرایان پیروز شوند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :