صبح امروز با حضور فرماندار انجام شد :
صبح امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم ، شصت و ششمین آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی کشور با حضور "امانگلدی ضمیر" فرماندار و مسئولین شهرستانی در پژوهش سرای دانش آموزی پیامبر اعظم (ص) شهر آق قلا افتتاح شد.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 08 May 2017
صبح امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم ، شصت و ششمین آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی کشور با حضور "امانگلدی ضمیر" فرماندار و مسئولین شهرستانی در پژوهش سرای دانش آموزی پیامبر اعظم (ص) شهر آق قلا افتتاح شد.

"امانگلدی ضمیر" در این مراسم ، ابتدای سخنان خود اشاره ای به حضور ریاست محترم جمهوری در محل حادثه معدن "زمستان یورت آزادشهر" و دلجویی از بازماندگان و خانواده های این عزیزان داشت و جان باختن تعدادی از هم استانی ها و کارگران زحمت کش این حادثه غم انگیز و تاسف بار را تسلیت گفت.

وی ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم به خانواده بزرگ آموزش و پرورش و قشر فرهیخته فرهنگیان شهرستان آق قلا ، معلمان را انسانهایی توصیف کرد که اندیشیدن و اندیشه پروری را به انسانها می آموزند.

فرماندار شهرستان اشاره ای به کسب رتبه برتر خیرین مدرسه ساز و مشارکت بالای مجمع خیرین شهرستان در حوزه های مختلف داشت و از مشارکت و همیاری خیر محترم با مدیریت آموزش و پرورش در راه اندازی آزمایشگاه نانو تکنولوژی شهرستان آق قلا تشکر و قدردانی کرد.

وی تحقیق و پژوهش را  زیر بنای توسعه دانش و کشور عنوان کرد و دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی را جامعه هدف پژوهش سراها بیان کرد و بر  حمایت و نگاه ویژه دولت یازدهم در توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

"ضمیر" در خاتمه سخنان گریزی به رویداد مهم و حساس پیش رو "انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا " داشته و به نقش تاثیر گذار خانواده بزرگ آموزش و پرورش نسبت به آگاهی بخشی ، صداقت و راستگویی در جامعه و همکاری قشر معلمین در برگزاری این رویداد اشاره نمود و بر استفاده از ظرفیت فرهیختگان نسبت به فرا گیر کردن مشارکت حداکثری و نهادینه کردن اخلاق مداری در جامعه تاکید کرد.

گفتنی است آزمایشگاه تخصصی نانو تکنولوژی پژوهش سرای دانش آموزی پیامبر اعظم (ص) شهرستان آق قلا با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و با مشارکت خیر محترم "مرحومه بی بی حلیمه آق " به بهره برداری رسید. این آزمایشگاه دومین آزمایشگاه نانو تکنولوژی در استان گلستان است که از مجهزترین آزمایشگاه محسوب می شود . در این آزمایشگاه ، ذوب اجسام در دمای بالا ، تولید نانو الیاف ، پوشش دهی و تمیز کردن سطوح ، لایه نشانی بر روی اجسام ، پخش ذرات نانو در محلول های مختلف انجام می شود.

ایران در حوزه نانو تکنولوژی در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست و رتبه هشتم جهان را داراست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار