شهردار پردیس از ساخت بوستان نورالشهدا پردیس با ۱۴۵ هزار متر مربع مساحت در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 08 May 2017
محمد لاله ظهر، اظهار داشت: امروز مراسم یادبود سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام فاز ۳ شهر پردیس با همت شهرداری و سپاه حوزه مقاومت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.

وی گفت: این یادبود پرشکوه با حضور پرشور شهروندان و مسؤولین شهرستان برپا شده و با برنامه‌های دینی و فرهنگی به پایان رسید.

شهردار پردیس افزود: امیدواریم با برگزاری اینگونه مراسم‌ها تجدید عهدی با آرمان‌های شهدای والا مقام کشورمان داشته و همچنین همه ما در هر جایگاهی رهروی راه این عزیزان باشیم و روزی بتوانیم دین خود را به رشادت‌های شهدا ادا کنیم.

لاله ادامه داد: امنیت و آرامشی که امروز بر جامعه ما حاکم است مدیون از خود گذشتگی‌های شهدا است و همه اقشار جامعه نیز مدیون خون شهدا هستند.

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها کوچکترین کاری است که باید برای زنده نگه داشتن راه شهدا انجام داد، اضافه کرد: به برکت خط سرخ شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و نهضت بزرگ عاشورا این راه ادامه دارد و در سایه منویات مقام معظم رهبری و حضرت صاحب‌الزمان(عج) این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

لاله در خصوص اقدامات این شهرداری برای ساخت بوستان نورالشهدا، اظهار کرد: شهرداری پردیس با نگاهی فرهنگی در سالهای اخیر اقدامات موثری را در شهر انجام داده که یکی از آنها ساخت بوستان نورالشهدا(ع) در جوار مرقد مطهر دو شهید گمنام است.

شهردار پردیس گفت: در طراحی‌ها، این بوستان به مرکز تفریحی، فرهنگی و مذهبی مورد نظر بوده و در آینده‌ای نزدیک تبدیل و به مرکز ثقل فرهنگ شهرستان خواهد شد.

وی افزود: بوستان نورالشهدا(ع) با ۱۴۵ هزار متر مربع فضا دارای ۷۰ درصد کاربری‌ فضای سبز است و باقی فضاها به مقبره اختصاص یافته و یک هکتار رینگ‌های دور آن مختص مرکز برگزاری همایش‌ها و مناسبت‌های مذهبی خواهد بود.

لاله اضافه کرد: راه‌های دسترسی به مقبره شهدا به همراه پارکینگ از دو راه برای اتومبیل و نیز پله‌های سنگی و آسانسورهای شیب‌دار برای عبور عابران پیاده تشکیل شده است.

شهردار پردیس ادامه داد: طی سال جاری قرارداد ایجاد فضای سبز این بوستان با اعتبار یک میلیارد تومانی منعقد شده و این پروژه در حال طراحی و در اولین فرصت این پروژه آغاز خواهد شد تا به اهداف اصلی که ایجاد شهری سبز نزدیک شویم.

وی اظهار کرد: حدود ۸۰۰ متر مقبره، صحن روباز ۱۱ هزار مترمربع، فضای سبز ۷۷ هزار متر مربع، محوطه بازی و ورزشی ۵۴۰۰ متر مربع، پارکینگ ۱۳ هزار متر مربع، فضای فرهنگی ۲ هزار و پانصد متر مربع، بخش خدماتی ۵ هزار و پانصد متر درنظر گرفته شده است.

محمدلاله گفت: مسیرهای دسترسی ۸ هزار و پانصد متر مربع، پیاده‌روها ۱۳ هزار متر مربع، رینگ و پیست دوچرخه سواری دور بوستان با ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع، آب‌نماها و کانال‌هایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع پیشبینی شده است.

شهردار پردیس افزود: در حال حاضر پنج پروژه مقبره، صحن روباز، پله‌های دسترسی، پارکینگ‌ها و راه دسترسی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد انجام شده و امیدواریم تمامٱ تا هفته دولت سال جاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار