معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان درباره طرح پیشگیری و مبارزه با جعل و کلاهبرداری در استان، گفت: مردم باید بدانند مدعیان اخذ گواهینامه و پایان خدمت جاعلان اسناد دولتی هستند.
کد خبر: ۴۱۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 07 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، سرهنگ حسین پیوندی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به ضرورت مقابله با جعل و جرایم مربوط به آن، تاکید داشت: یکی از جنبه های ویژه مقابله با چنین جرایمی آن است که مردم تن به آن ندهند که این امر با هوشیاری و آگاهی نسبت به عواقب آن در جامعه، کاهش می یابد.

حسین پیوندی - کراپ‌شده

وی افزود: مردم باید مراقب باشند که در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه و کارت معافیت یا پایان خدمت هستند گرفتار نشوند اما با این حال ناجا نیز در راستای پیشگیری و مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری، با هدف کاهش وقوع جرایم موصوف در سال۹۶ اقدامات ویژه ای را در دستور کار دارد که بتوانیم امنیت حوزه جرایم اسناد و جعل را کاهش دهیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان در توصیه به مردم استان درباره دوری از دام کلاهبردارانتاکید کرد: به مردم توصیه می کنیم که به هنگام خرید ارز و اوراق بهادار، به صرافی ها و مراکز مجاز مراجعه و همچنین از ارائه رمز کارت عابربانک خود به دیگران و به ویژه افراد ناشناس خودداری کنند.

پیوندی تاکید کرد: مردم به پیامک هایی به مضمون «برنده شدن در برنامه های رادیویی و تلویزیونی»، «شرکت های تلفن همراه» و ... توجه نکرده و در صورت نیاز به روابط عمومی صدا و سیما و یا سایت های اینترنتی مربوطه مراجعه کنند تا از صحت آن مطمئن شوند چرا که این امر یکی از ترفندهای کلاهبرداران است.

وی خطاب به مردم همچنین افزود: معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام داده و به ثبت رسانده و مراقب باشید که در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه و کارت معافیت یا پایان خدمت هستند گرفتار نشوید همچنین از مدارک شناسایی خود مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و ... مراقبت کنید و در صورت سرقت و یا فقدان آن، موضوع را به مراکز صدور این مدارک اطلاع دهید و در نهایت در هنگام مراجعه به بانک ها، مراقب کسانی که پیشنهاد دریافت چک شما به هر بهانه و پرداخت آن به صورت نقدی دارند، باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار