از بین ۳۱ استان کشور تنها ۶ استان نمایندگانی را در لیگ برتر داشتند که این مطلب می‌توانست یک برند خاص برای قم باشد اما کسی وجود صبا را درک نکرد و به آن اهمیتی نداد.
کد خبر: ۴۱۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 07 May 2017
به گزارش تابناک قم، در روز پنج شنبه 14 اردیبهشت‌ماه ورزشگاه یادگارامام (ره) شاهد لحظه‌ای بسیار تلخ بود، لحظه‌ای که شاید آخرین بار بود حضور تماشاگر و برگزاری لیگ برتر کشوری را در خود می‌دید.

صندلی‌های این ورزشگاه شاهد روزگار بسیار خاطره‌انگیزی برای اهالی ورزش قم و به‌ویژه فوتبال دوستان است.

روزهایی که صبا در آسیا با حریفان بازی می‌کرد و روزگاری که بازیکنانی همچون رامین رضاییان، محمدنوری، غلامرضا رضایی، غلامرضا عنایتی، شیث رضایی، مهدی واعظی، فریدون فضلی، علیرضا نیکبخت واحدی وغیره در این تیم توپ می‌زدند.

مجموعه مدیریتی صبای قم و خود تیم صبا سردی و گرمی زیادی را در خود تجربه کرد و بسیاری از تیم‌های مدعی زمانی در ورزشگاه یادگار امام زمین‌گیر می‌شدند و نمی‌توانستند کاری انجام دهند.

از سال 86 که صبا به استان قم هبه شد حرف‌وحدیث بسیار زیادی از جناح‌های مختلف ورزش قم به گوش می‌رسید و همه به‌نوعی هدف نابودی این تیم را داشتند.

در دو سال اخیر این اختلاف‌نظرها به اوج خود رسید و دود آن تنها به چشم مجموعه باشگاه رفت و آن را با بدهی زیاد و بحران‌های متعددی روبه‌رو کرد.

در لیگ شانزدهم تا 10 روز مانده به مسابقات هنوز وضعیت صبا مشخص نشده بود و هیچ‌کس برای بررسی موضوع وارد میدان نشد تا این‌که در یک زمان کم صمد مرفاوی به صبا آمد.

مربی که رزومه قابل دفاعی در هیچ تیمی نداشته و سال گذشته نیز پیکان را راهی دسته اول کرد و در لیگ شانزدهم همین پروژه را در قم به اجرا گذاشت.

سرمربی که در نیم فصل نخست مسابقات تنها 9 امتیاز را به‌دست آورد و دراین‌بین هیچ‌کدام از مسئولان ورزشی استان دم نزدند و فقط سوختن صبا را ملاحظه کردند.

شروع نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن شرایط کمی بهتر شد اما سرانجام تلخی را برای دوران مدیریتی برخی‌ها رقم زد.

از بین 31 استان کشور تنها 6 استان نمایندگانی را در لیگ برتر داشتند که این مطلب می‌توانست یک برند خاص برای قم باشد اما کسی وجود صبا را درک نکرد و به آن اهمیتی نداد.

حالا پس از 10 سال تیم داری صبایی که سال 86 به قم هبه شد و تولد یافت در سال 96 براثر بی‌مدیریتی برخی از مسئولان که تنها بی‌اعتنا از کنار ماجرا عبور کردند فوت کرد.

تیمی با این وضع مدیریت بعید است در لیگ یک بماند و مجدداً بالا بیاید، لحظه‌ای  که صبا با لیگ برتر خداحافظی می‌کرد خیلی‌ها خوشحال بودند حالا باید با این خوشحالی خود منتظر روزگاری باشند که همه در حسرت تیم لیگ برتر هستند.

در سقوط صبای قم از رأس هرم مدیریتی استان تا کوچک‌ترین فرد در باشگاه صبا همه مقصرند زیرا امید جوانان هایی که فوتبال را دنبال می‌کردند تا روزی به بزرگ‌سالان صبا برسند ناامید کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار