مدیر کل بهزیستی قم:
مدیر کل بهزیستی قم گفت: با توجه به تعدد خدمات بهزیستی و طبق فتوای مراجع معظم تقلید، همشهریان می توانند زکات اموال خود را جهت کمک به مددجویان نیازمند بهزیستی به این سازمان اهدا نمایند.
کد خبر: ۴۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 31 May 2015
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در خصوص پرداخت زکات اموال به بهزیستی افزود: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و برداشت محصولات کشاورزی و متعاقب آن پرداخت زکات، توسط کشاورزان و دامداران و باغداران گفت، افراد می توانند زکات اموال خود را به بهزیستی پرداخت نمایند تا زکات برای خانواده های زیر پوشش، ایتام، سالمندان، خانواده های بی سرپرست و سایر افراد واجد شرایط هزینه شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در قرآن مجید، افزود: در قرآن در اکثر موارد، پرداخت زکات در کنار برپایی نماز آمده است، که بیانگر اهمیت این حکم است.

وی با بیان اینکه در دوران حکومت پیامبرگرامی اسلام‏(ص) و حضرت علی ‏(ع) اکثر گرفتاری ها و کمبودها و نیازهای اقتصادی از طریق زکات تامین می‏شد گفت: با توجه به اینکه حکومت ما، حکومت اسلامی است و ما در این حکومت خدمتگزاری می کنیم، باید فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کنیم و بهزیستی که یک سازمان خدماتی و مردم نهاد است را از طریق مشارکتهای مردمی بالاخص از طریق پرداخت زکات اموال، یاری نمائیم.

وی گفت: بر اساس فتاوای مراجع عظام، آیات امام خمینی (ره )، خامنه ای، سیستانی، فاضل لنکرانی، بهجت، نوری همدانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، مومنین می توانند زکات اموال خود را به سازمان بهزیستی (مراکزی که متولی نگهداری و ارائه خدمات به معلولان، سالمندان، آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده های نیازمند و بی سرپرست می باشد) پرداخت نمایند.

وی افزود: مردم نوعدوست و مومن استان قم جهت اطلاعات بیشتر در مورد زکات اموال خود می توانند با شماره تلفن 37705859 و یا 09195889199 تماس حاصل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار