فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با برگزاری انتخابات الکترونیک، چادرهای آموزشی ویژه این امر در پنج نقطه شهری شاهرود برپا شده و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
کد خبر: ۴۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 05 May 2017

به گزارش تابناك سمنان، سید محمد رضا هاشمی ظهر جمعه در حاشیه نماز جمعه شاهرود در گفتگو باخبرنگاران ضمن تاکید بر ضرورت همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم در راستایبرگزاری انتخابات الکترونیک در این شهرستان، تاکید کرد: یکی از اهداف برپایی چادرهای آموزش انتخابات الکترونیک در سطح شهر، آشنایی مردم با دستگاه جدیدی است که ثبت تعرفه های رای و آثار انگشت افراد را به صورت دیجیتالی برعهده دارد و این آموزش ها برای سهولت در انجام روند برگزاری انتخابات می تواند دارای اهمیت باشد.

کراپ‌شده - سید محمد رضا هاشمی فرماندار شاهرود

وی با بیان اینکه ۱۲۷صندوق الکترونیکی وظیفه اخذ رای را از مردم شهر شاهرود بر عهده خواهند داشت، افزود: این چادرها وظیفه اطلاع رسانی و آموزش مردم در استفاده از دستگاه الکترونیکی تعرفه رای را در دو نوبت صبح و عصر به صورت همه روزه تا ۲۹اردیبهشت ماه برعهده دارند و طی آن، طرز کار دستگاه به مردم آموزش داده می شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه فقط در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان فرآیند انتخابات الکترونیکی اجرایی می شود، تاکید داشت: در خلال برگزاری نماز جمعه، مانور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی نقاط استان مانند مصلای مدرسه قلعه شاهرود با حضور مردم برگزار شد که خوشبختانه این مانور دستاوردهای خوبی را به همراه داشت چرا که نقاط ضعف و قوت ستاد اجرایی انتخابات به خصوص در صندوق های الکترونیکی را نمایان می سازد.

هاشمی بیان داشت: انتخابات الکترونیکی نیز مانند هر پدیده دیگر در بدو ورود نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش است تا شاهد نهادینه شدن آن باشیم لذا اعضای اجرایی ستاد انتخابات در این راه تمام اهتمام خود را به کار بسته اند تا شاهد هیچگونه وقفه ای در روند برگزاری انتخابات نباشیم.

وی در ادامه از مهیا بودن همه شرایط برای خلق حماسه ای مردمی خبر داد و تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای انتخابات پیش رو از سوی ستاد انتخابات و وزارت کشور اخذ شده و خوشبختانه شاهد برگزاری فرآیندهای انتخاباتی یکی پس از دیگری در سطح استان و شهرستان شاهرود هستیم.

فرماندار شاهرود در پاسخ به سوالی درباره شعب اخذ رای در انتخابات ۲۹اردیبهشت ماه پیش رو، تاکید داشت:۱۲۷شعبه اخذ رای در شهر شاهرود، ۲۵ شعبه در بخش مرکزی، ۵۱ شعبه در بخش بسطام و ۲۲شعبه هم در بخش بیارجمند در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه به روی مردم گشوده خواهند شد تا علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، تکلیف ۲۷۵ نفر عضو شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان شاهرود مشخص شود.

هاشمی در پاسخ به سوالخبرنگار مهردرباره امنیت صندوق های الکترونیکی و مزیت های آن، بیان داشت: این صندوق ها آفلاین هستند و به هیچ وجه با بیرون تماس ندارند لذا از این بابت باید مردم آسودگی خیال داشته باشند که رایشان محفوظ است.

وی افزود: سرعت عمل، نمایش نتیجه انتخابات بلافاصله پس از اتمام رای گیری، امنیت، عدم نیاز به کاغذ، صرفه جویی در نیروی انسانی و وقت و سهولت در زمره مزیت های این صندوق ها هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار