تابناک تهران - عضو شورای عالی اصلاح طلبان، در گفت و گو با تابناک تهران گفت: "این اتفاق مبارکی است که چهره های اهل سنتی که هم سابقه مدیریتی داشته اند، هم سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشتند و چهره های نزدیک به جریان اصلاحات بودند، در شورای شهر حضور داشته باشند."
کد خبر: ۴۱۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 05 May 2017
اهل‌سنت تهران، می‌توان گفت بزرگترین جمعیت شهری سنی‌نشین ایران را تشکیل می‌دهند. در این مورد آمارهای متفاوتی نسبت به اهل‌سنت تهران ارایه شده است؛ مسؤولین بر این اتفاق نظر دارند که بالای یک ملیون نفر اهل‌سنت در قالب طیف‌های مختلف در تهران زندگی می‌کنند. تهران را می توان به یک اقیانوس تشبیه نمود که ادیان و مذاهب مختلفی در آن یافته می‌شود؛ از جمله یهودیت، مسیحیت، زرتشتی، سنی و شیعه و ...
حمایت حق شناس از حضور نامزدهای اهل سنت در فهرست اصلاح طلبان شورای شهر تهران 
اهل‌سنت تهران را مذاهب مختلفی از جمله: شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی تشکیل می‌دهند که  هر کسی به نحوی در این شهر مشغول فعالیت‌های دینی و مذهبی در میان خویش هست؛ ولی دشمنان اسلام همواره در پی این هستند تا در میان مذاهب اسلامی بیش از پیش اختلاف بیندازند و مردم را مشغول کارهای فروعی بکنند و مردم را در فروعات نگه دارند؛ اما الحمد لله بیداری اسلامی بر همه جهان اسلام سایه افکنده است به خصوص در ایران اسلامی در همه‌ی طیف‌ها شاهد آن هستیم؛ اعم از اینکه عموم اهل سنت باشد یا برادران اهل تشیع.
 
البته شیعه و سنی با توجه به فعالیت‌های رسانه‌ای نسبت به پنجاه سال گذشته نسبت به هم‌دیگر شناخت بیشتری دارند و شناخت‌ها هم بهتر شده است و هر کسی می‌تواند در فضا خود را معرفی بکند و نیازی به این پیدا نمی‌شود که کسی از کسی دیگر تحقیق بکند و در این زمینه تحقیقاتی مغرضانه صورت بگیرد و کسی را همان‌طور که دل‌خواه خودش هست، معرفی کند.

در طول تمام ساله های انقلاب اهل سنت مثل تمام شهروندان شیعه در مسائل سیاسی با نظام هماهنگ بودند، در انتخابات شوراهای سال جاری، هم خبرها حاکی از حمایت محمد جواد حق شناس، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای حضور نامزدهای اهل سنت در لیست اصلاح طلبان دارد.  
 
 محمد جواد حق شناس، عضو شورای عالی اصلاح طلبان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران در مورد اینکه تا کنون شورا به چه نتایجی رسیده است گفت: "برای لیست باید 21 نفر انتخاب شود. ولی پیش بینی شده که باید به نیازهای شهر تهران توجه شود و به ترکیبی که لیست را شکل می دهند هم توجه شود. یعنی به گونه ای لیست تنظیم شود که جامعیت داشته باشد. یعنی هم از حضور بانوان بهره مند باشد هم حضور جوانان را داشته باشد و هم افراد با تجربه و متخصص هایی که بتوانند نیاز شورای شهر و شهر تهران را تامین بکنند. من تا 2 روز پیش را خبر دارم که در بررسی ها لیست از 200 نفر به کمتر از 100 نفر رسیده است و قرار بر این بوده که ظرف این یکی دو روز به کمتر از این تعداد برسد."
 
حق شناس ضمن حمایت از حضور اقوام مختلف در لیست شورا اظهار کرد: "قطعا در شاخص هایی که تعریف شده بود، به شاخصی مثل قومیت و اقلیت ها اشاره نشده است. اما من می خواهم توجه دوستان شورای سیاست گذاری و اعضای شورای عالی را به این مساله جلب کنم که این اتفاق بسیار مبارکی است که تعدادی از دوستانی که از نیروهای متخصص و با سابقه و از اهالی بلوچستان،غرب کشور ، از مناطق کردنشین ، از استان کرمانشاه، کردستان و از استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند که قبلا هم سابقه مدیریتی داشته اند و سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را داشتند و چهره های نزدیک به جریان اصلاحات بودند، در شورای شهر حضور داشته باشند."
 
وی ادامه داد: "آقایان قادر مرزی، سید معروف صمدی، سعید رضا زهی و رئوف قادری از چهره های اهل سنتی هستند که در تهران حضور دارند و هم اینکه این دوستان دارای تجاربی هستند که قطعا برای شورای شهر می تواند مفید باشد."
 
محمد جواد حق شناس، عضو شورای عالی اصلاح طلبان، در پایان نیز تأکید کرد: "من امیدوارم این دوستان با توجه  به تحصیلات و سوابق شان و تخصص و رویکرد اصلاح طلبانه ای که دارند انشالله از امتیازات لازم برای حضور در فهرست نهایی اصلاح طلبان برخوردار باشند و فرصتی باشد برای اینکه این عزیزان هم بتوانند در موقعیتی قرار بگیرند که شهر تهران هم از خدمات ، تجربه و دانش آنها در حوزه مدیریت شهری بهره مند شود."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار