امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: دو قطبی سازی در بین کاندیداها موجب خوشحالی دشمن است و صلاح نیست حرف‌های تفرقه افکن در این دوران از زبان کاندیداها و ستادهای آنها زده شود.
کد خبر: ۴۱۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 05 May 2017
آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره)  با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در رابطه با جایگاه کارگر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی و همه‌ دست‌اندرکاران باید سپاسگزار و قدردان جامعه‌ کارگری باشند زیرا جامعه‌ کارگری همواره در کنار و همراه نظام بوده و باید آنها را ارج نهیم.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ادامه فرمایشات خود فرمودند که در زمینه اقتصاد باید کاندیداهای ریاست جمهوری قشر ضعیف را در نظر بگیرند و هدف نجات اقتصاد و معیشت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص برخی که مدعی هستند برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشته‌ است، گفت: ایشان تاکید کردند که سایه جنگ توسط خود مردم برداشته شده و همچنین تاکید فراوان به حضور گسترده مردم در انتخابات دارند.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: دو قطبی سازی در بین کاندیداها موجب خوشحالی دشمن می شود و صلاح نیست حرف‌های تفرقه افکن در این دوران از زبان کاندیداها و ستادهای آنها زده شود.

وی افزود: حرف‌های که می‌گویند انتخابات کاندیداها در دو بخش سختگیری و مشقت و مشورت و آرامش است باید، گفت: این حرف‌ها درست نیست و منطق ما منطق اسلام است و از همه عجیب‌تر اینکه در اصفهان دبیر حزبی گفته که باید دیپلماتیک باشیم و چرا باید مدافع حرم باشند و البته دادگستری اصفهان شکواییه در این زمینه تنظیم کرده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند که ما هیچ وقت آغازگر جنگ با هیچ کشوری نیستیم ولی سیاست بازدارنده در پیش گرفته و کسی حق تعرض به کشور ما را ندارد، گفت: پس گفته‌هایی از قبیل برداشتن سایه جنگ توسط برجام یا سایر موارد حرف‌های بیهوده بوده است.

وی با انتقاد از کسانی که حضور خود را باعث دور شدن سایه‌ جنگ از کشور می‌دانند، افزود: در تمام سال‌های متمادی، حضور ملت در صحنه، باعث رفع سایه‌ جنگ و تعرض از سر ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر در سوریه مدافع حرم داریم بر اساس دستور پیشوای اسلام بود و همچنین اگر حمایت نمی‌کردیم داعش به اعتراف همگان به کشور ما هجوم کرده بودند و امنیت امروز کشور مدیون مدافعان حرم و دلاوران امنیتی کشور است.

وی متذکر شد: ما این اظهار نظرها را محکوم کرده و از رهبری و سیاست‌های ایشان پشتیبانی خواهیم کرد.

خطبیب جمعه تبریز با تاکید به اینکه در گفته‌های طرفداران کاندیداها باید دقت زیادی شود و اجازه خوشحالی دشمن را ندهیم که برخی گفته‌ها علاوه بر بازی با افکار مردم دشمنان را نیز امیدوار می‌کند، گفت: البته باید بدانیم با داشتن چنین رهبر مدبر و دلاورمردان کشور و تجهیزات نظامی کسی نمی‌تواند به این کشور امام زمان با چشم چپ نگاه کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 11 شعبان میلاد حضرت علی اکبر(ع) ، گفت: طبق روایات ایشان شباهتی بسیار به پیامبر اکرم (ص) داشته و با توجه به اینکه  این روز را روز جوان نامگذاری کرده اند، این روز را به جوانان تبریک گفته و سفارش می‌کنم صفات و خصوصیات جوانی را از این امامزاده یاد بگیرند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت جوانان در همه برهه‌ها، گفت: در کشور ۲۴ میلیون جوان داریم که باید از ظرفیت آنها برای پایداری و زنده نگه داشتن روحیه خودباوری استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی است، گفت: اقدامات عمرانی و ایجاد پروژه‌های زیادی از قبیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده که در اوج تحریم با اتکا به توان و تولید داخلی در کشور ایجاد کرد.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت مرزبانان، گفت: این حوادث دل همه را به درد آورده است، مرزداری کار بسیار پر اهمیتی است که هفته گذشته ۹ سرباز مسیر میرجاوه به وسیله گروه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسیدند و  ملت ایران داغدار کردند.

وی افزود: تروریست‌ها بعد از این جنایت به پاکستان فرار کرده و جای آنها معلوم بوده و ملت ایران خواستار بازداشت آنها است و نباید با نرمش با آنها برخورد کرد بلکه هر چه سریع‌تر به اشد مجازات خود برسند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اخیرا نیز حادثه دلخراش معدن در استان گلستان اتفاق افتاد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود فرمودند که این مصیبت ما را داغدار و مصیبت زده کرده است و هر چه سریع‌تر افراد محبوس نجات یابند و تمام اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: در روز کارگر هستیم که این حادثه برای کارگران مظلوم اتفاق افتاد و دلمان را به درد آورد.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن میلاد  امام زمان (عج) گفت: قرآن کریم هدف اصلی بعثت انبیا را عبادت پروردگار می‌دانند و انسان باید هدف بعثت را بر مبنای پرستش پروردگار بداند.

وی بیان داشت: این عبادت پروردگار است که انسان را از قدرت‌های پوشالی منصرف کرده و به قدرت لایزال الهی متمایل می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای بعثت انبیا، اقامه عدل و اقامه حکومت است، گفت: خداوند متعال پیامبری نفرستاده مگر اینکه مطاع باشد.

آیت الله شبستری با اشاره به برخی اعتقادها که می‌گویند اگر دین و سیاست باید از هم جدا باشند، گفت: این یک اشتباه محض است و دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کشوری که با آمریکا و اسرائیل رفاقت دارد خود را خادم حرمین الشریفین می‌داند و در مکانی که باید اسلام محمدی نشر یابد اسلام داعشی و وهابیت را تبلیغ می‌کنند.

شیعه‌ستیزی عربستان با بودجه‌های هنگفت

وی افزود: غربی‌ها به خاطر نفت عربستان از آنها حمایت می‌کنند و اسلام را به غربت کشانده‌اند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه اعتقاد به ظهور منجی در تمام ادیان الهی وجود دارد؛ تاکید کرد: ظهور و بعثت با یکدیگر شباهت دارند و حتی حضرت عیسی (ع) نیز بشارت به ظهور امام زمان ( عج) داده است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه عربستان با بودجه‌های هنگفت و ایجاد شبکه‌های زیاد اقدام به شیعه ستیزی کرده است، گفت: به خاطر منفعت غربی‌ها و استکبار عربستان از منافقین دفاع و حمایت می‌کند.

اعتقاد به مهدویت امید را در قلب انسان زنده می‌کند

وی با تاکید بر موقتی بودن غیبت امام زمان(عج) و وجود حکمت پروردگار در این غیبت، خاطر نشان کرد: اعتقاد به مهدویت امید را در قلب انسان زنده می‌کند که باعث حرکت می‌شود و این امیدواری موجب می‌شود انسان هیچگاه از مبارزه دست نکشد چرا که روزی دادخواه و عقده‌گشایی که برگزیده خدا است؛ می‌آیند و تار و پود ظلم و ستم را از بین می‌برند.

عضو خبرگان رهبری با تبریک نیمه‌شعبان و ولادت با سعادت دوازدهمین امام شیعیان جهان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: این روزها ایران به مناسبت میلاد خجسته آخرین ذخیره‌ الهی امام زمان(عج) آذین بندی و چراغانی شده می شود اما حیف است تنها به چراغانی در مجالس اکتفا کنیم بلکه باید سعی کنیم با رفتار و گفتار مهدوی بودن واقعی را ثابت کنیم.

وی افزود: باید در همه روزها به یاد مولی و مقتدایمان باشیم و بدانیم  مولایمان بر اعمال‌مان ناظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :