کارشناس مسائل اقتصادی:
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد کلان کشور به شکل جامع در سال‌های اخیر مورد توجه نبوده و برنامه‌های اقتصادی در حد رفع مشکلات کوچک است.
کد خبر: ۴۱۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 05 May 2017

به گزارش تابناك سمنان، سیدحمید میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظره اقتصادی هنوز در جریان مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: باید منتظر ماند تا مناظره اقتصادی صورت گیرد و در این راستا، برنامه‌های اقتصادی نامزدها را ببینیم و سپس درباره برنامه اقتصادی آن‌ها در ابعاد مختلف اظهار نظر کنیم.

این کارشناس بازار بورس با تأکید بر اینکه بیان برنامه‌های اقتصادی نامزدها در جریان مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری یک اصل است، اضافه کرد: مردم باید از برنامه‌های نامزدها اطلاعات پیدا کنند؛ مردم به برنامه‌های نامزدها رأی می‌دهند.

میرمعینی با اشاره به اینکه هر کاندیدایی که برنامه‌های دردسترس‌تر و منسجم‌تری داشته باشند، بیشتر مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مردم به این برنامه‌ها بیشتر توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در چارچوب برنامه‌های توسعه اقتصادی بوده و در قالب سیاست‌های پوپولیستی نباشد، افزود: این برنامه‌ها در مبنای اصلاح سیاست‌های ساختاری اقتصادی باشد و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را هم باید در این راستا در نظر گرفت.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه نتایج این سیاست‌ها باید میان‌مدت باشد، تصریح کرد: این سیاست‌ها از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید قابل تحقق باشد و برنامه تبلیغی نامزدها عمدتاً در راستای برنامه‌های توسعه‌ای نیست.

میرمعینی با اشاره به اینکه اکثر این برنامه‌ها کوتاه‌مدت و خیلی گذراست، افزود: برنامه‌های اقتصادی در حد رفع مشکلات کوچک است؛ در حالی که برنامه‌های منسجم، همه‌جانبه و جامع در رفع مشکلات ساختاری اقتصادی کشور نیاز داریم.

این کارشناس بازار بورس با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی نامزدها باید در قابل سندهای جامع توسعه‌ای باشد، تصریح کرد: این نوع سند را در برنامه ششم هم داریم و به نظر نمی‌رسد برنامه‌های متعدد اقتصادی در گذشته در وضع اقتصادی کشور تأثیرگذاربوده باشد.

وی اظهار کرد: به شکل جامع و کامل به اقتصاد کلان کشور در سال‌های اخیر پرداخت نشده است؛ انتظار داریم که دولت آینده سیاست راهبردی، کامل و میان‌مدت و بلندمدت در حد برنامه جامعه ۱۰ ساله اعلام کند و مرجع و مبدأ تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار