مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خبر داد:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از اجرای اقدامات ویژه در ناوگان اتوبوسرانی به منظور افزایش ایمنی شهری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 04 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر نیشابوری با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی شهری بیان کرد: یکی از این اقدامات کاهش تصادفات اتوبوسرانان است که با راهکارهای مختلف به این موفقیت نائل شدیم.
وی افزود: در این راستا تصادفات اتوبوسرانان مشهدی کاهش 19 درصدی در سال گذشته را نشان می‌هد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: برای این مهم اقداماتی از جمله برگزاری دوره آموزشی مسائل فنی ناوگان، قوانین راهنمایی و رانندگی، روانشناسی به میزان 190 هزار ساعت در سال گذشته برگزار شد.
نیشابوری تصریح کرد: همچنین تشویق مستمر اتوبوسرانان فاقد تصادف به صورت فصلی و سالانه، افزایش نظارت بر عملکرد اتوبوسرانان به صورت مشاهده مستقیم و غیرمستقیم و برگزاری دوره‌های بازیابی روحی و روان درمانی برای اتوبوسرانان دارای تصادف خاص نیز توسط سازمان انجام شده است.
وی از ارائه خدمات ویژه به معلولان و توانیابان خبر داد و گفت: در این راستا قرارداد نصب تجهیزات تسهیل‌گر در سوار و پیاده شدن معلولان برای 20 دستگاه اتوبوس از ناوگان موجود منعقد شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در اقدامی دیگر گذرگاه‌های ویژه برای عبور افرادی عادی و ویلچر در مسیر ویژه اتوبوس BRT نصب شده است.
به گفته نیشابوری مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و تجهیز به رمپ ویژه ویلچر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و همکاری با سازمان بهزیستی جهت ارائه خدمات ویژه به توانیابان از دیگر اقدامات است.
وی از مناسب‌سازی 32 دستگاه از ناوگان اتوبوس جهت سرویس مدارس خبر داد و گفت: این اقدام با نصب تابلوی ایست و سایر علائم هشداردهنده در اطراف اتوبوس، طراحی خاص بدنه ویژه سرویس مدارس، مناسب‌سازی صندلی به لحاظ ایمنی و راحتی ویژه دانش‌آموزان، نصب کمربند ایمنی برای کلیه صندلی‌ها و... انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار