صندوق بیمه محصولات کشاورزی تمام خسارت‌های باغداران مرکبات شمال ناشی از سرمازدگی و سیل خوزستان را به رقم ۵۰۰ میلیارد تومان یک‌جا پرداخت کرد.
کد خبر: ۴۱۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 02 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از فارس حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: براساس تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۳۹۵ مبلغ ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال (۱۳۵۰ میلیارد تومان) اعتبار به انضمام مبلغ  ۹۰۰ میلیارد ریال (۹۰ میلیارد تومان) از جدول سایر توسط دولت به عنوان حق سهم بیمه به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص یافته بود که در مجموع مبلغ ۱۴ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال می‌شد.

وی اظهار داشت: دولت تا چندی پیش تنها نزدیک ۵۰۰ میلیارد ریال (۵۰ میلیارد تومان) از مبلغ تخصیص یافته را به عنوان حق سهم پرداخت کرده بود و مبلغ پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰ میلیارد تومان) از خسارت دیدگان ناشی از سرمازدگی باغات مرکبات شمال کشور و سیل خوزستان و فارس باقیمانده بود که شب گذشته (دوشنبه) به حساب کشاورزان واریز شد.

حسن نژاد گفت: کشاورزی در کشور ما همواره با ریسک‌های اقلیمی و آب و هوایی بی شماری روبروست؛ رخداد سیل، خشکسالی، تگرگ ، توفان، تندباد و انواع بیماری های دام و طیور از جمله خسارت‌هایی است که سبد غذایی خانوار را تهدید می کند.

وی گفت: روزانه حدود یک میلیارد دلار در جهان با وجود محدودیت‌های اعمال شده توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) به بخش کشاورزی یارانه پرداخت می‌شود که در این میان کمک‌های دولت‌ها از طریق بیمه کشاورزی مورد تاکید همیشگی بانک جهانی وسازمان های معتبر بین‌المللی است، به گونه ای که تنها در یکی از کشورها یارانه پرداختی بابت بیمه کشاورزی به حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

این پرداخت در حالی است که کشاورزان از سال گذشته رقمی بابت خسارات خود از صندوق بیمه دریافت نکرده و با مشکلات مالی زیادی روبه رو شده بودند، اما تنها دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهور این مطالبات به روز شد!



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار