یادتان هست که اواخر سال گذشته نظام بانکی درخواست کرده بود بابت هر تراکنش از کارت خوان های فروشگاه ها، مبلغی از حساب مشتریان کسر شود؟ البته این پیشنهاد با واکنش های منفی بسیاری از مردم که به نوعی از کارت خوان استفاده می کردند، مواجه شد و خوشبختانه تا کنون این طرح اجرائی نشده است.
کد خبر: ۴۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 31 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، یادتان هست که اواخر سال گذشته نظام بانکی درخواست کرده بود بابت هر تراکنش از کارت خوان های فروشگاه ها، مبلغی از حساب مشتریان کسر شود؟ البته این پیشنهاد با واکنش های منفی بسیاری از مردم که به نوعی از کارت خوان استفاده می کردند، مواجه شد و خوشبختانه تا کنون این طرح اجرائی نشده است. 

ولی فکر نکنید که کاملا هم از یاد رفته باشد. چون راه حل دیگری برای کسب درآمد بانکی مهیا شده است. این یکی دیگر منتظر واکنش مثبت یا منفی شما نمانده و خود سریعا اقدام کرده است. به احتمال زیاد شما هم جزو آن دسته از مشترکین بانک ملی بوده اید که در روزهای اخیر مبلغی با عنوان آبونمان ساپتا از حسابتان کسر شده است. به عبارت دیگر گویا اطلاعیه جدید بانک ملی جدی است!

بر اساس آنچه که در سایت بانک ملی آمده با عنایت به بهینه سازی سرویس ارسال پیام کوتاه، مقرر شد از ابتدای سال 1394 مبلغ 100000 ریال به ازای هر حساب فعال متصل به هر شماره همراه ، به عنوان آبونمان یکساله از حساب مشتریانی که از خدمات پیامکی سامانه مذکور (ساپتا) برخوردار می گردند، کسر شود. 

لذا از مشتریانی که تمایلی به استفاده از این سامانه ندارند تقاضا شده حداکثر تا تاریخ پنجم اردیبهشت ماه 94 با مراجعه به شعب بانک یا ارسال عدد 1 به شماره 100064140 نسبت به غیرفعال سازی این سرویس برای شماره حساب/حساب های خود اقدام نمایند.

مشتریانی که برای تعدادی از حسابهای خود از این سامانه استفاده کرده و تمایل به لغو آن برای برخی از حسابهای خود داشته باشند ، الزاماً جهت غیر فعال نمودن سامانه برای حسابهای منتخب خود باید به شعبه مراجعه نمایند. در مورد مشتریانی که پس از تاریخ فوق متقاضی استفاده از سرویس پیام کوتاه باشند ، آبونمان سالیانه به صورت سیستمی از حساب ایشان کسر خواهد شد.

شایان ذکر است کسر آبونمان سال 1394 سامانه ساپتا از کسانی که از گذشته عضو این سامانه بوده و تمایل به استفاده از این سامانه را از این پس نیز داشته باشند در پایان اردیبهشت ماه صورت گرفته و برای مشتریانی که بعد از این تاریخ ثبت نام کنند، در زمان ثبت نام آبونمان یکساله از آنان اخذ خواهد شد.

گفتنی است بر اساس توضیحات سایت بانک ملی، ملاک کسر هزینه شماره مشتری بوده و در صورت اتصال چند حساب به یک شماره مشتری، فقط یک آبونمان برای مشتری لحاظ خواهد شد.

البته ارایه هر نوع سرویس بانکی بی شک مستلزم هزینه هایی هم هست اما بنظر شما از محل این طرح سالانه چقدر سود نصیب بانک خواهد شد و آیا بانک این اجازه را دارد که بدون اطلاع از حساب مشتریانی که به آنان اعتماد کرده مبالغی هر چند اندک را کسر کند؟ بویژه آنکه هنگام افتتاح حساب چنین چیزی به مشتری اعلام نشده است؟
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار