پارادوکس استاندار سمنان درباره یک طرح
استاندار سمنان با اذعان به اینکه مطالعه، تأمین اعتبار و اجرا در ارتباط با جاده پیغمبران سمنان اتفاق نیفتاده است، می‌گوید: مدیرکل راه و ترابری استان سمنان بدون اینکه پولی از ما بگیرد، پروژه را تکمیل می‌کند!
کد خبر: ۴۱۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 23 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، گردشگری از مهم‌ترین بخش‌های سند توسعه استان سمنان بوده که البته در سال‌های اخیر مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر است.

توسعه گردشگری ملزوماتی می‌خواهد که یکی از آنها، زیرساخت ارتباطی، اسکان و پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران است و تا امروز فعالیت چندانی در استان سمنان در این حوزه نشده است.

محمدرضا خباز، استاندار سمنان در همین حال می‌گوید: یک شب در روستای قلعه‌بالای بیارجمند به‌اتفاق خانواده حضور پیدا کردیم و از آقای دهیار سؤال کردم که شما امشب چند میهمان در این روستا دارید؛ آن‌قدر خودرو در آن روستا بود که جایی برای پارک خودرو پیدا نمی‌کردیم.

وی افزود: دهیار روستا می‌گفت حدود 180 مسافر الآن در این روستا داریم؛ در کنار وی نشسته بودیم که تلفن او به‌طور مرتب زنگ می‌خورد تا برای روزهای آینده وقت بگیرند و بابت کمبود جا اظهار شرمندگی می‌کرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: برای بیستم فروردین‌ماه تعدادی از گردشگران سوئیسی و برای بیست و هفتم فروردین‌ماه هم تعدادی از گردشگران آلمانی وقت گرفته بودند؛ چون از طریق اینترنت آن‌ها روستایشان را به دنیا معرفی کرده‌اند و این سبب افزایش حضور گردشگران شده است.

خباز افزود: یکی از اصرارهای بنده در ایام عید بر این بود که در خانه‌های بوم‌گردی برای استراحت وقت بگیریم؛ در گرمسار و مهدی‌شهر و هر جایی که حضور پیدا کردیم، به خانه بوم‌گردی رفتیم و اصرار داشتیم که به‌اتفاق خانواده از خانه‌های بوم‌گردی استفاده کنیم تا مردم بدانند که محیطی زیبا، ایمن و لذت‌بخش در اختیار آنهاست.

مطالعه، تأمین اعتبار و اجرا در جاده پیغمبراناتفاق نیفتاده است

استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص احداث و تکمیل جاده پیغمبران که بخشی از این کار انجام‌شده و بخشی باقی‌مانده است و اینکه آیا می‌توانیم به تکمیل آن امیدوار باشیم، گفت: در پروژه‌های عمرانی اول باید مطالعه شود و پس‌ از آن که مطالعه صورت گرفت، تأمین اعتبار صورت گیرد؛ پس از تأمین اعتبار باید دستگاه مجری کار را اجرا کند و هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نیفتاده است.

خباز بیان کرد: بنده در سفری در منطقه پیغمبران سمنان حضور یافتم و تماسی با مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گرفتم و او سریع و ظرف مدت کوتاهی بدون اینکه یک ریال اعتباری از ما بگیرد، این پروژه را تا حدودی تکمیل کرد؛ خودم وقتی در منطقه پیغمبران حضور پیدا کردم، آرامشی به من دست داد که کمتر در جاهای دیگر دست می‌دهد و آن بدون اعتبار انجام شده و تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌ که مسلمان هستیم و اعتقاداتی به‌ویژه به ائمه اطهار (ع) داریم، در سال گذشته به‌ تمام مدیرانمان در استان سمنان عرض کردیم که خدمت به زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) تنها در چارچوب حرم مطهر نیست؛ درست است که حرم مطهر جاذبه‌ای را با خود به همراه دارد و وقتی ما مقابل حرم امام رضا (ع) قرار می‌گیریم، می‌گوییم که شهادت می‌دهم که شما میدانی من در کجا ایستاده‌ام و سلامم را می‌شنوی و پاسخ سلامم را می‌دهی و با این اعتقاد به زیارت امام رضا (ع) می‌رویم؛ اما خدمت همه جا مقبول است.

استاندار سمنان گفت: ما به مجموعه مدیران در استان سمنان عرض کردیم که شما اگر در مسیر به زائران علی ابن موسی‌ الرضا (ع) خدمت کنید، ثوابش کمتر از خدمت خادم ملبس یونیفرم‌پوش نیست؛ بلکه بیشتر خواهد بود و این را دوستان با تمام وجود احساس کردند و چون علاقه‌مند به این کار بودند، این امر محقق شد.

کاهش25 درصدیآمار تصادفات

استاندار سمنان افزود: مجموعه اقامت‌کنندگان در استان سمنان در نوروز نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرد؛ مجموعه بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری نیز 71 درصد رشد کرده است و تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌ها 18 هزار و 253 نفر بود که 147 نفر از این‌ها خارجی بودند و در سال گذشته آمارها کمتر بوده است.

خباز با اشاره اثر مثبت حضور تعدادی از عوامل اجرایی و امدادی از شب تا صبح در جاده‌های استان سمنان گفت: آمار تصادفات نسبت به سال گذشته به دلیل بیداری همه نیروها و عوامل مختلف، 25 درصد کاهش پیداکرده و این نشان‌دهنده این است که همه به‌طور جدی کار کرده‌اند.

وی بیان کرد: میزان مجروحان نسبت به سال گذشته 11 درصد، میزان متوفیان 13 درصد و وقوع سرقت نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش پیداکرده و کشفیات هم 36 درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار