کلام اله صفری:
کلام اله صفری کاندیدای تصدی سمت شهرداری اردبیل و برادر سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل ابتدا به تعریف واژه شهردار پرداخت. او گفت: شهردار به غیر از عمران و شهرسازی، وظایف خدماتی و فرهنگی و اجتماعی نیز دارد.
کد خبر: ۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 30 May 2015
کلام اله صفری کاندیدای تصدی سمت شهرداری اردبیل و برادر سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل ابتدا به تعریف واژه شهردار پرداخت.
او گفت: شهردار به غیر از عمران و شهرسازی، وظایف خدماتی و فرهنگی و اجتماعی دارد. او وظایف شهردار را پارادایم بندی ! کرد و گفت: باید بر اساس شعار یونسکو جهانی بیاندیشیم و منطقه ای عمل کنیم. بنده در تدوین برنامه به چند موضوع کلی متمرکز شده ام. اولین نکته توزیع عادلانه امکانات است سپس کارآمدی و محیط زیست و ...
وی مردمی کردن مدیریت شهری را وظیفه شورا و شهردار عنوان کرد و گفت: این مسئله فرصتی برای توسعه فراهم می آورد. وظیفه شهردار استفاده از مدیریت مشارکتی است.
صفری ادامه داد: شهرداری اردبیل محل مدیریت حدود 300 میلیارد تومان اعتبار برای خدمترسانی به مردم است. شهرداری به دلیل اینکه یک نهاد خدماتی و فرهنگی است می طلبد که از حمایت همه جانبه دولت و استاندار برخوردار باشد.
وی افزود: بنده به این نتیجه رسیدم که درآمدهای شهرداری اردبیل محدود است و بنده چندین راهکار برای افزایش این درآمد دارم. یکسری درامدها مانند توافق با مالکین با پایین ترین درصد ، فروش سهم شهرداری به اشخاص ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه ها از این جمله است.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم پروژه ها را الویت بندی کنیم و مهمتر ها را اول اجرا کنیم. از خرید اقلام غیر ضروری و تشریفاتی خودداری کنیم. پروژه ها را بصورت پیمانی اجرا کنیم. من مخالف صدرصدی پروژه های امانی هستم. ما در اداره شهرداری نباید اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم. وی بر لزوم تمرکز شهرداری به طرح هایی که موجب تقویت گردشگری شهر می شوند تاکید کرد.
مدیر کل سابق فنی و حرفه ای استان افزود: بنده 150 صفحه برنامه نوشته بودم اما به دلیل محدودیت زمان مجبورم فاکتور بگیرم.
صفری منابع طبیعی اردبیل و اطراف شهر را فرصتی برای جذب گردشگر عنوان کرد و در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تعریف سیستم های جداگانه و مجزا برای هر بخش از شهرداری تاکید کرد و گفت باید از روشهای سنتی به سمت تخصصی بودن حرکت کنیم.
او سپس بر لزوم آموزش همگانی فرهنگ ترافیک و توسعه پارکینگ ها تاکید کرد و گفت در بلند مدت باید طرح جامع حمل و نقل شهری را اجرا کنیم . به مواردی مانند احداث پارک سوارها تمرکز بیشتری داشته باشیم.
صفری گفت: هر منطقه از شهر با مشارکت بخش خصوصی باید یک فرهنگسرا داشته باشد. امکانات ورزش محله ای و کتابخانه سازی مهم است.
وی با اشاره به بافت تاریخی و فرسوده اردبیل گفت: تشویق بخش خصوصی در این بستر زا بسیار ضروری می دانم. پیشنهاد می کنم الویت بندی و زمان بندی پرژه ها جدی گرفته شود.
وی مطالعه عمر آسفالت تولیدی در اردبیل را ضروری دانست و گفت: جداول ما باید بیشتر از جنس سنگ باشد تا از عمر بیشتری برخوردار باشد.
وی همچنین چابک سازی خدمات تاکسرانی و اتوبوسرانی را از برنامه های خود اعلام کرد و ساماندهی آرامستان ها و فرهنگ سازی برای واگذاری قبرهای طبقاتی به خانواده ها را ضروری دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرام ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
فقط با رانت حضور برادرش به این مرحله اومده توی فنی و حرفه ای فقط به خبر نگار ها رسید و موفق شد با کمک خبر نگار ها و آموزشکاههای وابسته فنی وحرفه ای تو شورای شهر جای پای باز کند
تابناک: خب این نظر شماست دوست عزیز.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
آقای صفری فقط اهل شعار و برنامه های تئوری است در عمل هیچی ندارد
حسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
خدا به دریاچه شورابیل رحم کنه داره به روز دریاچه ارومیه مبتلا میشه محیط زیست کجایی خوابت نبره دارن برای اکو سستم اردبیل نقشه میکشن اینکار قطعا به خشک شدن شورابیل می انجامد هتل وسط شورابیل برای چی؟ هدف چیه ؟ آقایان ول کنید این مهندس بازی ها را همون کنار شورابیل بسازید مگه عیبی داره
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
فلاح یادت نره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار