فرماندار دامغان:
فرماندار دامغان از پایان زمان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: با پایان مهلت قانونی صلاحیت ۶۴۰ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان تایید شدند.
کد خبر: ۴۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 22 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر مجد ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دامغان ۶۴۳ نفر کاندیدا شدند که از این تعداد ۵۷۷ نفر برای شهر دامغان داوطلب شده بودند که از این تعداد ۳ نفردر حین بررسی صلاحیت ها رسما از حضور در این دوره از انتخابات انصراف دادند.

علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان

وی اضافه کرد: با انجام بررسی صلاحیت ها در دو هئیت اجرایی و نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر صلاحیت ۵۴ نفر تایید و این افراد جواز ورود به فعالیت های انتخاباتی را دریافت کردند.

فرماندار حوزه انتخابیه دامغان با بیان اینکه در شهر امیریه ۱۱ نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی این شهر شده بودند که صلاحیت آنها تایید شد، از رد صلاحیت دو نفر در کلاته رودبار خبر داد و گفت: در این شهر ۱۶ نفر داوطلب شدند که در هئیت اجرایی صلاحیت این تعداد تایید و در هیئت نظارت صلاحیت دو نفر محرز نشد و صلاحیت ۱۴ نفر نیز رسما مورد تایید دو هئیت اجرایی و نظارت قرار گرفت.

مجد خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه شهر دیباج نیز ۱۸ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر داوطلب شده بودند که صلاحیت تمامی این افراد تایید شد.

وی به تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در بخش مرکزی دامغان هم اشاره داشت و افزود: ۲۷۵ نفر داوطلب شدند که ازاین تعداد ۱۰ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۲۶۵ نفر در هیئت های اجرایی و نظارت بررسی و صلاحیت یک نفر مورد تایید قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بخش امیرآباد ۲۶۶ نفر داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی بخش شده که از این تعداد ۱۳ نفر تاکنون انصراف داده و صلاحیت ۲۵۳ نفر مورد تایید هئیت های اجرایی و نظارت این بخش قرار گرفت.

فرماندار حوزه انتخابیه دامغان با بیان اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهر دامغان شش نفر زن حضور دارند، افزود: ثبت نام کاندیدا نسبت به دوره قبل که ۵۷۸ نفر بودند از رشد۱۰ درصدی برخورداراست.

مجد اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ۲۳ نفر زن در دو بخش امیرآباد و مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۳ نفر در بخش مرکزی و ۱۰ نفر دیگر در بخش امیرآباد کاندید شدند.

وی از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۹ روستای دامغان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ روستا در بخش مرکزی و ۳۷ روستای دیگر در بخش امیرآباد برگزار می شود.

فرماندار دامغان اضافه کرد: در این دوره از انتخابات در بخش مرکزی به طور میانگین در هر روستا ۱۳ نفر و کمترین آن پنج نفر کاندیدای انتخابات شورای اسلامی روستایی شدند.

مجد خاطر نشان کرد: همچنین در روستاهای بخش امیرآباد نیز در این دوره از انتخابات بیشترین مشارکت در هر روستا به طور میانگین ۱۲ نفر و کمترین آن پنج نفر بوده است.

وی گفت: همه ما در راستای تحقق شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری آحاد ملت با هرسلیقه و نگاهی، حماسه ای دیگر در ۲۶ اردیبهشت خلق خواهیم کرد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با داوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار