مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌رضوی گفت: آئین‌نامه ارتقاء شأن و منزلت بازنشستگان خراسان‌رضوی تدوین می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 30 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدباقر بنایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: فعالیت صندوق بازنشستگی خراسان رضوی از سال 73 به صورت رسمی و به عنوان نخستین مدیریت صندوق بازنشستگی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه صندوق بازنشستگان کشور و به تبع آن استان پرداخت حق بیمه و کسورات از کارمندان مشمول صندوق بازنشستگی است، افزود: دریافت حق بیمه و کسورات از کارمندان مشمول این صندوق به نوعی سرمایه گذاری است.

بنایی به تعداد کارمندان تحت پوشش صندوق بازنشستگان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 95 هزار نفر از کارمندان استان تحت پوشش این صندوق هستند.

وی یکی از خدمات قابل ارائه از سوی این صندوق به افراد تحت پوش این صندوق را پرداخت مبلغی به بازماندگان بازنشستگان پس از فوت این افراد اعلام کرد و گفت: از سوی این صندوق به بازمندگان متوفیان بازنشسته تحت پوشش این صندوق 3 میلیون تومان به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 94 هزار نفر از بازنشستگان و همچنین جمعیت بازنشسته فوت شده 140 هزار نفری در استان تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات در دستور صندوق بازنشستگی کشور تدوین آئین‌نامه ارتقاء شأن و منزلت بازنشستگان است که در حال حاضر این آیین‌نامه به استان‌ها مبنی بر ارائه نظرات ارسال شده است، بیان داشت: این آیین نامه در راستای ارائه تسهیلات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور به بازنشستگان است یکی از بندهای این آیین نامه ارائه تسهیلات به صورت کمک‌های غیر نقدی به این قشر از جامعه است.

بنایی تصریح کرد: از پیشنهادات خراسان رضوی در تدوین آیین نامه مذکور احداث درمانگاه‌های تخصصی درمانی ویژه بازنشستگان و ارائه خدمالت رفاهی، زیارتی، سیاحتی به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق است.

وی در ارتباط با نیروهای انسانی فعال در صندوق بازنشستگی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و سیاست دولت مبنی بر کوچک سازی این صندوق از سال 81 تا کنون هیچگونه استخدامی نداشته و تعداد ورودی‌ به این صندوق بسیار محدود بوده است اما این صندوق برای پایداری در فعالیت‌ها نیاز به نیروهای ورودی جدید دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های صندوق بازنشستگی نبود سقف حقوق برای افراد تحت پوشش این صندوق است، عنوان کرد: برای اعضای این صندوق حداقل 750 هزار تومان و حداکثر 15 میلیون تومان حقوق واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار