هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: جشنواره گردشگری «سفر به توران» هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال در بیارجمند شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 20 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا حسنی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین جشنواره گردشگری «سفر به توران» هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال در بیارجمند شاهرود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره روزهای پایانی هفته آینده در روستای هدف گردشگری رضاآباد بخش بیارجمند برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان به‌ویژه منطقه نمونه گردشگری رضاآباد بخش بیارجمند عنوان کرد.

حسنی گفت: این جشنواره با همکاری بخشداری، اداره پارک ملی توران وشورای اسلامی و دهیاری روستای رضاآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: رصد ستارگان، آفرود، شترسواری، برپایی سیاه‌چادر عشایری، اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اجرای موسیقی و آئین‌های محلی، عرضه صنایع‌دستی و سوغات، بازدید از زیست‌کره توران و روستای هدف گردشگری رضاآباد ازجمله برنامه‌های این جشنواره دوروزه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه توران، بزرگ‌ترین منطقه تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست کشور است، گفت: توران ازنظر پوشش گیاهی از تنوع بالایی برخوردار است و در میان گونه‌های جانوری آن برخی از نادرترین گونه‌ها مانند یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و پرندگانی همچون زاغ بور و هوبره دیده می‌شود.

حسنی افزود: در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن‌دوزی و تهیه البسه محلی ازجمله صنایع‌دستی مردم این منطقه است.

وی گفت: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند به دفترهای مسافرتی و جهانگردی مراجعه کرده و یا به‌طور شخصی برای رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی در رضاآباد اقدام کنند.

به گزارش فارس؛ روستای عشایرنشین رضاآباد از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در 240 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 120 کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع شده و مهم‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه‌های ماسه‌ای، سیاه‌چادر عشایری و نقوش بافته‌های زنان ایل است.

زیست‌کره توران با بیش از یک‌میلیون و 400 هزار هکتار وسعت دومین ذخیره‌گاه زیست‌کره جهان ازنظر وسعت محسوب می‌شود که از سه قسمت پارک ملّی، پناهگاه حیات‌وحش و منطقه حفاظت‌شده تشکیل شده است؛ این منطقه در قسمت جنوبی جاده تهران- مشهد و در قسمت شمال شرقی دشت کویر قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار