مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه استقرار روحانی در روستاهای محروم یکی از دغدغه‌های مهم این نهاد است، گفت: هم اکنون چهار روحانی در روستاهای بیارجمند مستقر هستند.
کد خبر: ۴۱۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار صبح چهارشنبه خود با امام‌جمعه و مسئولان بخش بیارجمند به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن تأکید برضرورت عنایت ویژه مسئولان بالادستی به مناطق محروم، ابراز داشت: نگاه این اداره کل با شعار تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام که از رسالت‌های مهم آن از بدو آغاز به کار تاکنون بوده است، نسبت به مناطق محرومی مانند روستاهای خارتوران بیارجمند، نگاه ویژه‌ای است اما از سوی دیگر مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی و اعتبارات نیز باعث می‌شود تا بعضاً برخی روستاها بدون روحانی باقی بمانند.

شاهرود

وی افزود: بر طبق قانون به ازای هر ۲۰۰ خانوار یک روحانی به روستااعزام می‌شود اما شرایط بخش بیارجمند به دلیل محرومیت و خشک‌سالی در بسیاری از روستاها، شرایطی ویژه‌ای است که سازمان تبلیغات اسلامی نیز با درک این شرایط ویژه نسبت به تخصیص چهار سهمیه اعزام و استقرار مبلغ شامل یک روحانی شهر بیارجمند و سه روحانی دیگر در روستاهااقدام کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه یکی از مشکلات این اداره کل کمبود و یا نبود روحانی اعزامی برای بخش بیارجمند است، ابراز داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و محلی بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم.

شکری همچنین بیان داشت: یکی از نکات قابل‌توجه و منحصربه‌فرد در بخش بیارجمند که در سخن با مردم بومی روستاهای محروم این بخش می‌توان دریافت آن است که این افراد خود در کنار مطالبات عمرانی، راه، آب، برق و ... مطالبه حضور روحانی در روستاهابرای انجام فرایض دینی دارند که این امر بسیار درخور توجه است.

وی افزود: بخش بیارجمند مردم متدینی دارد که حضور روحانی در مساجد روستایی‌شان یک مطالبه است، مقوله‌ای که کمتر در نقاط دیگر به چشم می‌خورد لذا این امر علاوه بر خرسندی، مسئولیت مسئولان امر را دوچندان می‌کند که بتوانیم به این مردم متدین و ولایی به نحو احسن خدمت‌رسانی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمناندر بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از معضلات اجتماعی در روستاهاترویج معنویات است که این امر می‌تواند با حضور روحانی اعزامی میسر شود.

در این دیدار امام‌جمعه و بخشدار بیارجمند نیز نقطه نظرات خوددرباره نحوه گسترش تبلیغ دین مبین اسلام در بخش بیارجمند را بیان کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار