امام جمعه بیارجمند:
امام جمعه بیارجمند با بیان اینکه این بخش نیازمند توجه مسئولان فرهنگی است، گفت: استقرار روحانی یکی از مطالبات اساسی مردم در تمام روستاها است.
کد خبر: ۴۱۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام محمد احمدی در دیدار صبح چهارشنبه خود با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دفتر وی، ضمن اشاره به سبقه تاریخی استقرار کانون فرهنگی تبلیغی در بیارجمند، بیان داشت: این کانونهمزمان بااداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود افتتاح شد که امروز بیش از ۳۰سال از آن تاریخ می گذرد، اما امروز پس از سه دهه این کانونبه رونق مطلوب خود نرسیده است.

حجت الاسلام محمد احمدی امام جمعه بیارجمند

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی تبلیغی بیارجمند امروز با یک نیرو اداره می شود، افزود: بیارجمند دارای ظرفیت های بسیار خوب و روحانیان طراز اولی است که در عرصه تبلیغ دین مبین اسلام سبقه ای درخشان دارند لیکن باید گفت این منطقه امروز همچنان نیازمند توجه نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی است.

امام جمعه بیارجمندگفت: تا پیش از ایجاد سازمان تبلیغات اسلامی، اعزام روحانی به روستاهای محروم، از سوی طلبه های بومی منطقه حاضر در حوزه علمیه مشهد و شاهرود بدون امکانات و تجیزات و به سختی صورت می گرفت تا مردم بتوانند از حضور روحانی در روستاها بهره مند شوند اما با تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی خوشبختانه اعزام مبلغ به شکلی نظام مند، پیگیری شد و امروز اما پس از سی و چند سال از این اتفاق مبارک، انتظار ما این است که بازهم اعزام روحانی با همان قدرت و حدت سابق ادامه یافته و تقویت شود.

احمدی با بیان اینکه بیارجمند انسان هایی مومن، متدین و ولایی دارد که لیاقت بهترین ها را دارند، گفت: تبلیغات اسلامی می بایست به نوعی روستاها را مدیریت کند که ایجاد رغبت و امید در دل مردم نسبت به امور فرهنگی تقویت شود.

وی افزود: مردم هر مشکلی که دارند به روحانیان مراجعه می کنند لذا حضور روحانی در روستاها علاوه بر ایجاد روحیه اتحاد و همدلی و ترویج فرهنگ ریش سفیدی، می تواند به رفع شبهات دینی، انجام فرایض دینی، برگزاری مراسم معنوی و ده ها مورد دیگر بیانجامد.

امام جمعه بیارجمند گفت: وجود روحانی در یک روستا همچنین می تواند محور وحدت بوده و ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در بین آحاد مردم می تواند مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان را در پی داشته باشد.

احمدی افزود: درست است که سازمان تبلیغات اسلامی در راستای سیاست های دولت به دنبال کوچک سازی بدنه خود است اما این به آن معنا نیست که از روحانیان اعزامی مناطق محروم صرف نظر کنیم همچنین باید گفت صرفه جویی اعتبارات سازمان ها نباید با مقوله حذف روستاهای محروم همراه شود لیکن این انتظار را از سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی داریم که نگاه ویژه ای به بخش بیارجمند داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار